Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35978
    FiddeFuling
    Keymaster

      Här under för vi allt ifrån skryt till frågor 😀

      Är taggad som tusen redan nu!

      #288749
      Surbarbro
      Deltagare

        Underbart!
        Är så taggad!
        Skriv om du behöver hjälp.

        #288744
        LegacyLarsa
        Keymaster

          Boende..?

          #288754
          FiddeFuling
          Keymaster

            Boende..?

            Tidigare år har några stannat på vandrarhemmet i alingsås, men mer parten av deltagarna kör hem på kvällen.

            Jag kan erbjuda ett antal sovplatser, gästrum, soffa, luftmadrasser, grill, öl, grusväg 😀
            Dock bor jag ca 1h söder om vårgårda (Kungsbacka)

            #288763
            Akira
            Deltagare

              Hejsan jag undrar då det är första gången jag är med på något sådant, med andra ord en total nybörjare. Är det någon speciel takt man måste hålla när man kör på banan eller är det helt okej att köra det sin egna takt så länge man inte kör för långsamt så att säga.

              Jag vill ju inte råka ta en kurva i för hög hastighet och ge föremålet som inte är en fin platt väg en kram med bilen 😮

              #288751
              Christian S
              Deltagare

                det är bara att köra i den farten du tycker känns lagom.
                konbanan är på ett flygfält och är uppbyggd med hjälp av plast koner så det händer ingenting om du kör på dom, i värsta fall får du lite plast på bilen som sedan går att tvätta/polera bort d—0.o—b

                #288752
                Vince
                Keymaster

                  Hejsan jag undrar då det är första gången jag är med på något sådant, med andra ord en total nybörjare. Är det någon speciel takt man måste hålla när man kör på banan eller är det helt okej att köra det sin egna takt så länge man inte kör för långsamt så att säga.

                  Jag vill ju inte råka ta en kurva i för hög hastighet och ge föremålet som inte är en fin platt väg en kram med bilen 😮

                  Man får absolut köra i det tempot man vill. Har du aldrig kört förut kommer du att börja lite lugnt men jag kan lova att hornen brukar växa ganska snabbt ;).
                  Banan byggs med gummikoner som vid ev. kontakt bara lämnar lite gummirester på karossen och dessa polerar man bort lätt. Konbana är ett perfekt tillfälle att testa och riskerna att något händer är mycket små.
                  Det brukar alltid finnas mer erfarna förare på plats som du både kan åka med samt ta med dig i bilen när du kör och på detta sätt kan få tips d—0.o—b.
                  Bara o tuta o köra 🙂

                  #288745
                  LegacyLarsa
                  Keymaster

                    Tidigare år har några stannat på vandrarhemmet i alingsås, men mer parten av deltagarna kör hem på kvällen.

                    Jag kan erbjuda ett antal sovplatser, gästrum, soffa, luftmadrasser, grill, öl, grusväg 😀

                    Dock bor jag ca 1h söder om vårgårda (Kungsbacka)

                    Grusväg!! I’m on!

                    Skickat från min EML-L29 via Tapatalk

                    #288755
                    FiddeFuling
                    Keymaster

                      Grusväg!! I’m on!

                      Skickat från min EML-L29 via Tapatalk

                      Gött.. Noterat!

                      #288756
                      FiddeFuling
                      Keymaster

                        Lyfter frågan om boende då det kom upp i anmälnings tråden.

                        Det är inget boende bokat officiellt, så det är upp till var o en… räknade inte med att det skulla vara så många som kommer långväga ifrån. dock är det jätte roligt 🙂

                        Det finns ett trevligt vandrarhem i centala alingsås. Jag har ganska gott om plats hemma (om man även räknar luftmadrass yta) men det är som sagt en bit att åka.

                        Over and out
                        Felix

                        #288762
                        Dpersson89
                        Deltagare

                          Jag hittade de här http://www.lovekulle.com/priser/

                          Vet inte hur många som behöver boende.
                          Har inte kollat om de finns något ledigt. Eller har någon annan något förslag?

                          #288753
                          Vince
                          Keymaster

                            Jag hittade de här http://www.lovekulle.com/priser/

                            Vet inte hur många som behöver boende.
                            Har inte kollat om de finns något ledigt. Eller har någon annan något förslag?

                            Lövekulle är fint och centrallt i Alingsås.
                            Det finns även Lygnareds camping som är fint och ligger ca 7-8 km utanför Alingsås.

                            https://www.lygnaredscamping.com/logi

                            #288760
                            Grovsnus
                            Deltagare

                              Såg att Pepepapa är anmäld men inte betalt. Kanske läge att kolla upp så han inte glömt bort detta evenemang.
                              Han har ju sålt bilen och inte varit aktiv här sedan februari…

                              SSC #1596
                              Oyp_Oyp

                              #288757
                              FiddeFuling
                              Keymaster

                                Såg att Pepepapa är anmäld men inte betalt. Kanske läge att kolla upp så han inte glömt bort detta evenemang.
                                Han har ju sålt bilen och inte varit aktiv här sedan februari…

                                Han är informerad d—0.o—b

                                #288750
                                bobban
                                Deltagare

                                  Ev så funderar jag att komma ner typ liten roadtripp beror på väder och om jag får hundvakt mm mm

                                  Skickat från min iPhone med Tapatalk

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.