Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1712
    VictoRRR
    Deltagare

      För att få fram en reservdel (utväxling) till min legacy behöver jag en identitet på en annan bil, annars hittar inte subaru handlaren rätt.
      Nån som har ett reg.nummer/chassinummer att låna ut?,
      på en STI new age typ 2003-2004 eller nåt, som har 3.9 i utväxling och R180diff
      Tack

      /Victor

      #46359
      VictoRRR
      Deltagare

        ingen som har ett reg.nr på en (rätta mig om jag har fel) japan import new age STI?
        visst är det japan STIerna som har 3.9 i utväxling?
        det ända jag ska ha reg numret till är att säga till reservdels säljaren på landrins bil så att han kan söka rätt på min reservdel i deras program.

        #46358
        Pedersen
        Deltagare
          #46360
          VictoRRR
          Deltagare

            2003 JDM STi:http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=3499&mesg_id=3499&page=

            Nån som kan vara säker på att denna bilen har 3.9 i utväxling?

            #46364
            Calle
            Deltagare

              Går inte att få fram något med de reg nr. har prövat några ggr,dom vill ha chassinumret.

              kan inte få fram något om man söker efter reservdelar på det reg nr, den kan inte få fram informationen. Dom påstår att det är för att den är import.

              Mvh/Calle

              #46361
              VictoRRR
              Deltagare

                Går inte att få fram något med de reg nr. har prövat några ggr,dom vill ha chassinumret.kan inte få fram något om man söker efter reservdelar på det reg nr, den kan inte få fram informationen. Dom påstår att det är för att den är import.Mvh/Calle

                Verkar vara svårt att hitta skiten, ingen som kan hjälpa mig att ta hem en 3.9utväxling till R180 diffen från utlandet? kanske är lättare, alternativt byta hela min r180 diff mot likadan fast 3.9?

                #46357
                Mats
                Deltagare

                  Problemet är att de vill ha en VIN med 17 siffror som börjar med JF. Men japanska bilar har mycket kortare reg nr och som på classic if börjar med GC eller GF. Därav kaross namnet GC8 eller GF8.

                  Det går att leta i programmet utan chassi nummer men om killen inte är hundra på vad du skall ha så är det kätt att det blir fel. Med chassinummer så bestämmer programmet vad som passar till just den bilen.

                  Jag skulle kolla med Tommy Nilsson Bil. Tommy har stenkoll på japan modellerna och har bra kontakter i Japan. Han kan säkert hjälp dig eller åtminstone peka i rätt riktning.

                  Mats
                  Type R ’99

                  _________________
                  “When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
                  – Homer J Simpson

                  #46363
                  Andersson
                  Deltagare

                    Tommy Nilsson har 044-80100

                    MVH C Andersson / Mr Konjak

                    “Fungerar det inte med våld tar du i för lite!”
                    Impreza STi -08

                    #46362
                    VictoRRR
                    Deltagare

                      Ok, tack tack! då kan de ju va värt att kolla med honom!

                      har jag överhuvud taget rätt när jag säger att japan STIerna har 3.9 i utväxling förresten?

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.