Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24490
    Patrick P931
    Deltagare

      Hej!

      Jag vet att detta är en Imprezaklubb, men jag hoppas både på förstående och gemensamt intresse för Subaru. 😉

      Jag har nyss köpt en Forester 2.5 XT Automat från 2007, den har precis gått 6000 mil och känns utomordentligt trevlig då den känns riktigt pigg och verkligen är fullmatad med all lull-lull. En perfekt familjebil verkar det vara.

      Jag söker efter någon som har koll på dessa bilar, någon som kanske kan hjälpa med några av sakerna i min “önskelista” nedan. Någon som kanske har koll på exakt vad det är för motor och delar som sitter i, är det en wrx-bas eller en sti-bas?

      Jag är bekant med subaruforester.org – men det vore kul med någon i Sverige alt. Europa som kan hjälpa en lagom vilsen jag. Det spelar ingen roll om det är en meck eller privatperson.

      Min lista:
      – få reda på vad för spec det är på prylarna, spridare, pump, osv.
      – montering av sti ic och turbo (sen en mappning på det så klart).
      – montering av extra oljekylare till automatlådan.
      – inkoppling av “tv card reader i navin (som är samma som hos bl.a. Land Rover)
      http://www.youtube.com/watch?v=AvR-8oDAx_s&feature=related
      – inkoppling av “jorden” till navin som gör att man kan fippla med den rullandes.
      – inkoppling av strömbrytaren som “låser” mittdiffen. [behövs ej på våra bilar]

      Det kommer säkert tillkomma fler saker, men just nu känns detta som en bra början. Kommer ni på fler saker som ni anser borde funderas på så tar jag gärna emot tips.

      Alla tips uppskattas.

      🙂
      Patrick

      #213094
      Sternborn
      Deltagare

        Jag vet att detta är en Imprezaklubb, men jag hoppas både på förstående och gemensamt intresse för Subaru. 😉

        Där har du fel 😉
        Vid Imprezaklubbens 10 års jubileumsträff bestämde vi oss för att bli en Subaruklubb istället för bara en Imprezaklubb.
        Hemsidan har bara inte blivit klar än men den är på gång som jag fattat det som 🙂

        Så du är nog mer än välkommen att gå med i klubben och ta del av alla dess fördelar!

        Tyvärr har jag inte något svar på dina frågor men du kommer garanterat få svar på några av frågorna av någon av dom andra medlemmarna 🙂

        #213093
        bobban
        Deltagare

          hejsan det enda jag kan hjälpa dig med är att sti ic passar utmärkt men du får tänka på att du behöver göra eller köpa en större splitter för huvscoopet så du får tillräkligt med kylning .http://www.subtle-solutions.com/product_info.php?cPath=21_24_27_43&products_id=37 soppa pump mm mm tycker jag du kollar med JRM vad som funkar ..

          #213095
          Patrick P931
          Deltagare

            Hej!

            Tack för era svar!

            Jag har även fått hjälp av en Ronny som bl.a. har besvarat min fundering kring låsningen av mittdiffen och det behövs inte på våra bilar utan är ett USA fenomen då de fick en “tråkig mittdiff”.

            Jag har nyss uppdaterat navin med hjälp av en Land Rover dvd då det har visat sig att de använder sig av samma hård och mjukvara. Nu har jag kartor från 2009 (fast skivan kallas “2010”) istället för 2006. 😉

            Jag söker runt lite efter STI ic och turbo och hoppas på att något i rätt skick till rätt pris dyker upp. Jag vill behålla orginal avgassystem då jag gillar att den är så tyst, undrar om det går eller om det stryper allt för mycket? Dessutom gillar jag orginalstuket på bilen, den ska vara snabb men det ska inte synas. 😉

            Om man vill beställa lite orginaldelar som STI pedalset och lite annat, vågar man göra det från t.ex.:
            http://www.subarupartsoutlet.com/index.php

            $100 + frakt från USA eller drygt 2000 kr här hemma.

            Några andra rekommendationer?

            🙂
            Patrick

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.