• Detta ämne har 21 svar, 2,663 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år sedan av JLB.
Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #286194
    JLB
    Deltagare

      Trist när det inte passar… Jag nojjar järnet och letar så mycket info jag bara kan innan jag beställer nåt 🙂 Att hitta nåt snyggt som går över Brembo är tyvärr inte helt lätt.
      Enligt vem ska de passa? Försäljaren? I så fall borde det inte vara några problem med retur tycker jag.
      Tycker inte att varken 8mm spacer eller dremlade ekrar låter som rätt väg att gå. Försök få dem returnerade är mitt tips.

      //Koffe

      Så det är ett känt problem att Brembo tar plats, det ante mig. Jo du har nog helt rätt, verkar som retur är enda vägen att gå, tyvärr. Och kanske inte beställa på nätet utan åka till en däck/fälgfirma så det blir lättare att kontrollera/byta och lösa vid strul. Jaja, på med friktionsdäcken igen så länge.

      #286178
      Koffe
      Keymaster

        Yes, det är allmänt känt att Brembo-oken tar mkt plats
        !
        Lägger man lite mer pengar på en uppsättning riktiga märkesfälgar så brukar det gå att hitta officiell info på tillverkarens hemsida, eller på andra forum (USA, UK) och då är man rätt safe och kan handla via nätet.
        Billiga fälgar har ofta betydligt sämre information har jag fått för mig. (Sen att de ofta väger mycket och kan vara av undermålig kvalitet är en annan femma ;))

        //Koffe

        #286195
        JLB
        Deltagare

          Yes, det är allmänt känt att Brembo-oken tar mkt plats
          !
          Lägger man lite mer pengar på en uppsättning riktiga märkesfälgar så brukar det gå att hitta officiell info på tillverkarens hemsida, eller på andra forum (USA, UK) och då är man rätt safe och kan handla via nätet.
          Billiga fälgar har ofta betydligt sämre information har jag fått för mig. (Sen att de ofta väger mycket och kan vara av undermålig kvalitet är en annan femma ;))

          //Koffe

          Jo, utgick ifrån att när man söker på säljarens site på reg.nr och får upp fälgar som passar till bilmodellen att de faktiskt passar, men så verkar det inte vara. Har mailat till masterwheels så får vi se vart det tar vägen, typiskt.

          #286179
          Koffe
          Keymaster

            Gissar att många såna där sökfunktioner bara kollar typ bultcirkel och sen listar alla fälgar inom nåt visst fälgbreddsintervall (om ens det).

            Lycka till iaf!
            Och tur i oturen att du inte har dubbat iaf 😉

            //Koffe

            #286196
            JLB
            Deltagare

              Gissar att många såna där sökfunktioner bara kollar typ bultcirkel och sen listar alla fälgar inom nåt visst fälgbreddsintervall (om ens det).

              Lycka till iaf!
              Och tur i oturen att du inte har dubbat iaf 😉

              //Koffe

              Tack Koffe! 🙂

              Jo det blev lite komplicerat som väntat, men gubben på masterwheels är trevlig och serviceminded och vill hitta en lösning, men det lutar åt retur, tyvärr. Är inte så sugen på spacers. Ville verkligen ha guldfälgar.

              #286180
              Koffe
              Keymaster

                Har du kollat på “märkeskopior”? (Kan man kalla de för det? 😛 )
                Typ Rota, XXR, Japan Racing? Väldigt många som kör med dessa (och relativt få råkar illa ut). De har garanterat guldfälgar och ligger bra i pris. Borde vara hyfsat lätt att komma över information om en viss fälg/storlek/ET går över Brembo eller inte.
                Om man står ut med att köra likadana fälgar som “alla andra” så kan det vara ett alternativ.

                #286197
                JLB
                Deltagare

                  Har du kollat på “märkeskopior”? (Kan man kalla de för det? 😛 )
                  Typ Rota, XXR, Japan Racing? Väldigt många som kör med dessa (och relativt få råkar illa ut). De har garanterat guldfälgar och ligger bra i pris. Borde vara hyfsat lätt att komma över information om en viss fälg/storlek/ET går över Brembo eller inte.
                  Om man står ut med att köra likadana fälgar som “alla andra” så kan det vara ett alternativ.

                  Ja det är en bra idé, det är ju just guldfälgar jag är ute efter, har schysta 19″ sommar annars, men nu är det guld på listan 🙂
                  Ska bara lösa det här med retur först sen blir det gold search!

                  Blev rekommenderad OZ Omnia, de ska tydligen passa, dock inte guld, kanske lacka dem guld, men känns lite som att gå över ån efter vatten.

                  Om någon har en länk till guldfälgar som man vet passar så uppskatta det verkligen!

                  Känner boysen på två lokala däckfirmor här så jag tänkte åka dit och kolla läget, och sluta va snål på nätet kanske :p

                  Idag är det oljebyte på schemat! 🙂

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.