Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2258
    Subaru_Daniel
    Deltagare

      Hej allihopa. har haft problem med min impreza sedan jag fick den men har förmodligen hittat problemet. igår hittade jag ett läckage i spjällhuset. Jag hade loss allting, gjorde rent och tätade igen. hade oxå loss en Sonarid eller vad det nu hette där det är en typ av kolv som tätar något hål i spjällhuset . har bild på delen. undrar hur den fungerar. Jag provade att dra ut kolven och starta bilen då gick bilen som den ska. ryker inte svart eller något. efter ett tag så åker kolven in och då blir den orolig på tomgång och ryker svart. provade att dra ut den igen och samma hände igen. jag har bild på delen för jag har ingen aning hur det ordet stavas. tacksam för hjälp!

      #50641
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Ummm…pillat på en kolv sade du – det kan inte vara dumpventilen du hittat? Sitter den bultad på intercoolern?

        /J

        #50645
        Subaru_Daniel
        Deltagare

          nix, den sitter till höger på spjällhuset med en svart kontakt. den är chrome aktig, kan maila bild. vilken mailadress ?

          #50642
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Det låter som motorn som reglerar tomgången (den styr spjället).
            Maila bilden till jerry@impreza.nu så kan jag lägga upp den så vi alla ser vad det är för något du pillat på. 😉

            /J

            #50646
            Subaru_Daniel
            Deltagare

              du har mail

              #50643
              SecretAgentMan
              Deltagare

                http://jerry.impreza.nu/data/temp/Namnl_st-1.jpg

                Det är prytteln som styr tomgången. 🙂 Och är det den som är trasig tror jag det var en halvdyr liten rackare.

                /J

                #50647
                Subaru_Daniel
                Deltagare

                  Sönder är den iallafall 😉 vad kostar en ny då ?

                  #50644
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Kolla med subaruhandlaren, men om minnet inte sviker mig var det runt 4…

                    /J

                    #50648
                    Subaru_Daniel
                    Deltagare

                      urk!x(

                      #50649
                      Subaru_Daniel
                      Deltagare

                        lyckades laga den och den fungerar felfritt nu. men bilen går fortfarande skit… ska göra komptest idag så får jag se vad som händer då … om jag behöver lyfta ur motorn eller inte 🙁

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.