SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Spacers för WRX-03

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    explorer
    Deltagare

Hej

Jag har just köpt en Impreza wrx-03 som jag är riktigt nöjd med. Nu funderar jag på att köpa 18″ fälgar till den så att den ser bättre ut. Men sen såg jag att det går att sätta på spacers för att få ut fälgarna lite närmare hjulhuskanten vilket också får det att se bättre ut.
      Är det nån som vet om det kan vara dåligt på något vis att sätta på 3 mm eller 5 mm spacers? Kan det exempelvis skada axlar eller annat?

Ps. Jag är ny här på forumet och la in fel användarnamn för forumet och är det nån som vet hur jag ska ändra det så får ni skriva det för jag hittar inte om eller var man kan göra det.

Mvh Stefan

Putte GT
      Deltagare

Jag kan fixa ett par Spacers.

explorer
        Deltagare

Ok jag anade att jag skulle få svaret att det är negativt med spacers. Men på vilket sätt, kan nåt ta skada av att jag har såna på?

Mvh Stefan

Strat
          Deltagare

1. Fel att ändra hjulgeometri pga utseende 😉
            2. Ryms inte.
            3. Belastar hjullager mer eller mindre fel.

Manor
            Deltagare

Jag kör faktiskt med tunna spacers på vinterhjulen till min GT. Anledningen är att fälgarna är på 15″ och att frambromsarna inte gick helt fria. Det är alltid negativt att köra spacers även om det går. Ett problem med Imprezor och fälgar är deras ”skumma” offset…det brukar sällan vara så att man vill använda spacers då fälgarna då oftast tar i hjulhuskanten. Man skulle hellre vilja hitta ”negativa spacers”…om du förstår vad jag menar ;).

Mitt tips är att hitta ett par 18″ hjul som passar Imprezan som handsken. Det går t.o.m att köra med 19”, men då kostar det pengar. Stötigheten behöver du inte grubbla på…den är ju redan stötig original :D.

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

…när det gäller forumet så finns det inget sätt att byta användarnamn (om man inte får webb-Göran att fixa det). Jag tycker att du lägger upp en ny användare på forumet, och skickar ett mail till ”webbmaster” om att den andra användaren kan ”dödas”.

Korrigera mig om jag har fel…kära webbpoliser.

mvh Mats N

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.