Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4669
    Toni
    Deltagare

      Samma gäller alla GT på originaldäck. Tror inte du behöver oroa dig.
      Eventuellt kan du dock göra en 4-hjulsinställning.

      #66918
      Boboo
      Deltagare

        Min är precis likadan sedan jag satte på 17″ med 215 däck.

        Kan man på nåt sätt minska spårkänsligheten?
        (Förutom att köpa smalare däck)

        /Björn

        #66919
        dlehtihet
        Deltagare

          Hörde av gossarna på Intera (beryktade fälgreparatörer som även kränger fälg/däck) att orginalpuckarna (Bridgestone) var väldigt “hårda” vilket alla har märkt i och med spårkänsligheten. Jag tror man får bort mycket av detta genom att helt enkelt byta gumma (behövs nog inte byta bredd på gummit).

          //Danne

          #66920
          dlehtihet
          Deltagare

            >Jag tror man får bort mycket av detta genom att helt enkelt byta gumma (behövs >nog inte byta bredd på gummit).

            Oj. Tror inte att så pass drastiska åtgärder behöver utföras som att byta sin fru eller flickvän 😉 GUMMI skulle det vara 😉

            #66922
            TT
            Deltagare

              ska bli spännande att se hur framvagnen står, har beställt en fyrhjulsmätning till nästa vecka (de hade ju semester så jag har väntat sedan juni). Så jag får väl rapportera nästa vecka om hur imprezan mår..

              min rullar på Pirelli P6000 215/45/17 vilka inte känns så hårda

              /TT

              #66923
              TT
              Deltagare

                nu är min impreza betydligt lugnare på vägen. En 4hjulsmätning och justering hos Bromma bilanalys gjorde susen. Vad jag kan se av utskriften pekade höger fram utåt (toe out) och vänter fram in… en liten för hög camber vänster fram och sedan lite mycket toe in på höger bak var det som gjorde bilen orolig. Sedan är tydligen P6000 inte ngt vidare däck, men det är mcyket mönster kvar vilket glädjer mig efter 3100 mil.

                /TT

                #66916
                ExOrdis
                Deltagare

                  >Hej!
                  >
                  >Rullar sedan en dryg månad tillbaka i en WRX-01 med orginal 215 däck
                  >som känns lite orolig i framvagnen. Den är klart märkbart spårkänslig
                  >och vill gärna följa minsta spår. Nån annan som har upplevt samma
                  >problem eller är det min bil som är slut?
                  >
                  >Vänligen
                  >TT – nybliven subaruägare

                  Se över hjulinställningarna!
                  Dom står ibland hur illa som helst när bilen levereras.
                  Med en aning toe-in i fram så lugnar det sig nog tills du byter gummi. 😀

                  #66917
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    >nu är min impreza betydligt lugnare på vägen. En 4hjulsmätning och
                    >justering hos Bromma bilanalys gjorde susen. Vad jag kan se av
                    >utskriften pekade höger fram utåt (toe out) och vänter fram in… en
                    >liten för hög camber vänster fram och sedan lite mycket toe in på
                    >höger bak var det som gjorde bilen orolig. Sedan är tydligen P6000
                    >inte ngt vidare däck, men det är mcyket mönster kvar vilket glädjer
                    >mig efter 3100 mil.
                    >
                    >/TT

                    Grattis!

                    Min var riktigt Kalle Anka justerad…:o
                    Positiv camber bak 1 grad på vänster och 10minuter på höger.
                    1,5 mm toe-in på vänster och 0,5 mm på höger.

                    Fram var camber ok, men toe-out 1,5 mm på vänster och neutral höger….

                    Jag borde nog ha krävt en justeringsutskrift från senaste justeringen,
                    men nu är det ju ändå fixat.:-(

                    Gissa om den känns bättre nu? 😀

                    Plåtverkstan tar hand om “skönhetsfelen” i sept.

                    #66921
                    TT
                    Deltagare

                      Hej!

                      Rullar sedan en dryg månad tillbaka i en WRX-01 med orginal 215 däck som känns lite orolig i framvagnen. Den är klart märkbart spårkänslig och vill gärna följa minsta spår. Nån annan som har upplevt samma problem eller är det min bil som är slut?

                      Vänligen
                      TT – nybliven subaruägare

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.