Behöver lite hjälp. Min spruta vill vindruntan fram funkar inte. Bak går som den ska. Säkringen är hel. Har provat att byta plats på motorerna på spolarvätskataken men lika förbannat funkar inte fram. Tips? Ider på vad som kan vara fel?
Skumma är att det verkar inte så. När jag ”drar i spaken” så startar aldrig motorn till pumpen, skulle det kuna vara själva spaken som är kaputt tro? Allt annat på den funkar, spolningen bak. Intervallerna på torkarna.
Skumma är att det verkar inte så. När jag ”drar i spaken” så startar aldrig motorn till pumpen, skulle det kuna vara själva spaken som är kaputt tro? Allt annat på den funkar, spolningen bak. Intervallerna på torkarna.
det är inte som på dom gamla imprezarna (kanske på nyare också, nyare=01->) att när man drar i spaken så gör den bara ett slag och för att det ska komma spolarvätska så trycker man på knappen på toppen av spaken?
Det är ju faktiskt en av subaruklassikerna tillsammans med positionsljuset som aldrig stängs av och domkraftsveven som ”saknas” – att man drar i spaken i stället för att trycka på knappen i spakens ände när man ska spola rutan. Har själv klantat mig med det i början.
Får mig att tänka på mitt problem har en hawkeye 07 när man drar i spaken så sprutar det men om man drar i den en sekund extra så dyker strålkastare spolningen fram och blöter ner halva bilen fram. Kan man hindra lyktornas spruting att komma fram. ?
Så här är det, knappen på spaken, visst jag inte om. Efter ha bytt plats på pumparna fick jag redan på den lalala men då serru! Funka ju inte knappen, det spruta ju på bakrutan då!! :O men så kom jag på, provar jag spolningen för bak kankse det funkar fram? jorå! Så var bara o byta tillbax pumparna haha
Skönt o vara noblet på det här, man lär så länge man lever! Den bjuder jag på 😉
Författare
Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.