Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33172
    Fredsson
    Deltagare

      Behöver lite hjälp. Min spruta vill vindruntan fram funkar inte. Bak går som den ska. Säkringen är hel. Har provat att byta plats på motorerna på spolarvätskataken men lika förbannat funkar inte fram. Tips? Ider på vad som kan vara fel?

      #273904
      edbe
      Deltagare

        Hände det här efter att du monterat fjäderbensstaget?

        Sent from my iPhone using Tapatalk

        #273909
        Fredsson
        Deltagare

          Nää det var innan. Tänkte fixa det i samma veva

          #273905
          Forren
          Deltagare

            Smutts i slangarna ?

            #273910
            Fredsson
            Deltagare

              Skumma är att det verkar inte så. När jag “drar i spaken” så startar aldrig motorn till pumpen, skulle det kuna vara själva spaken som är kaputt tro? Allt annat på den funkar, spolningen bak. Intervallerna på torkarna.

              #273903
              Christian S
              Deltagare

                Skumma är att det verkar inte så. När jag “drar i spaken” så startar aldrig motorn till pumpen, skulle det kuna vara själva spaken som är kaputt tro? Allt annat på den funkar, spolningen bak. Intervallerna på torkarna.

                det är inte som på dom gamla imprezarna (kanske på nyare också, nyare=01->) att när man drar i spaken så gör den bara ett slag och för att det ska komma spolarvätska så trycker man på knappen på toppen av spaken?

                #273906
                zanoii
                Deltagare

                  Det är ju faktiskt en av subaruklassikerna tillsammans med positionsljuset som aldrig stängs av och domkraftsveven som “saknas” – att man drar i spaken i stället för att trycka på knappen i spakens ände när man ska spola rutan. Har själv klantat mig med det i början.

                  #273911
                  Fredsson
                  Deltagare

                    Ska kolla det imorrn bitti 🙂

                    #273912
                    Fredsson
                    Deltagare

                      Knappen fanns!! :O men lik förbannat funka det ej :/

                      #273902
                      abacus
                      Deltagare

                        Får mig att tänka på mitt problem har en hawkeye 07 när man drar i spaken så sprutar det men om man drar i den en sekund extra så dyker strålkastare spolningen fram och blöter ner halva bilen fram. Kan man hindra lyktornas spruting att komma fram. ?

                        #273907
                        zanoii
                        Deltagare

                          På andra märken spolas bara lyktorna om de är på, så prova att ställa ljusväljaren i läge 0 och spola.

                          #273913
                          Fredsson
                          Deltagare

                            Allt är löst föresten 🙂

                            #273908
                            zanoii
                            Deltagare

                              Allt är löst föresten 🙂

                              Nice. Hur löstes det?

                              #273914
                              Fredsson
                              Deltagare

                                Nice. Hur löstes det?

                                hrrmmm hehe det du! 😉

                                Så här är det, knappen på spaken, visst jag inte om. Efter ha bytt plats på pumparna fick jag redan på den lalala men då serru! Funka ju inte knappen, det spruta ju på bakrutan då!! :O men så kom jag på, provar jag spolningen för bak kankse det funkar fram? jorå! Så var bara o byta tillbax pumparna haha

                                Skönt o vara noblet på det här, man lär så länge man lever! Den bjuder jag på 😉

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.