SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Spricka i vindrutan !

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Var sitter sprickan? Så länge den inte stör förarens synfält så behöver de inte anmärka på det. Om de frågar så säger du ju självklart att du tänker byta i vår så fort verkstan hinner med.

Nederkant och högre delen av rutan skall vara lugnt. 15cm är inte så mycket. En polare fick genom sin gamla Pegga 205 med 40-50cm spricka eftersom han sa att han skulle laga det så skrev de inget. Sprickan var i nederkant på rutan så det störde inte föraren mer än att det såg väldigt sunkigt ut.

Men man kan ju ha otur och få en gnällig gubbe.

nisse
      Deltagare
        nisse
        Deltagare

jag lagar mellan 3-4st per vecka och resultatet blir helt olika varje gång…ibland syns det ingenting och ibland ser det ut som om man inte gjort något… TESTA är mitt tips, det är ju betydligt billigare än å byta ruta!

STI_Subba
          Deltagare

Vem lagar rutorna runt Stockholm trakterna?

/Kyle

Manor
            Deltagare

Hej !

Jag har sedan en tid tillbaka en 15 cm lång spricka i vindrutan. Vindrutan ska givetvis bytas, men jag hade tänkt vänta tills i vår/sommar. Nu börjar det dock bli dags för besiktning, och min fråga är om man kan få nerslag på sprickan i rutan (ej i synfältet)…eller om detta inte är något SBP har synpunkter på? Är det någon som vet (Ordis!!!)?

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

Tack för hjälpen. Det blir nog till och byta vindruta innan besiktningen för säkerhetsskull :).

mvh Mats N

STI_Subba
                Deltagare

Tack Nisse!

Undra om man kan bara fixa det temp/perm genom att använder de vätskor som fyller i sprikan och ta bort allt brytning. Under om en besiktningsman kan se om det är lagat? Tror inte det om man can ta bort allt brytning. Kanske ett billigt sett att klara sig undan besiktningen tills man byta rutan på våren eller sommaren.

Jag har också en spruken vindruta. Och bilen är bara 2 månder gammal! 🙁 Men jag åtminstående behöver inte tänka på besiktningen. Men kanske en sur traffikpolis skulle tycker att jag ska byta och få böter. Men nu när jag läser filen du visade, kan jag se att jag behöver inte vara orolig för det heller.

Tack för filen! 🙂

/Kyle

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.