Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5044
    GRID
    Deltagare

      kan man få nya på garantin när man ser små sprickor när bilen just gått 2000 mil? ingen bankörning eller specielt hårt annars.

      /GRID

      #70000
      GRID
      Deltagare

        Är det för att man bromsat hårt innan skivorna blivit varma som gör så att det blir sprickor eller?

        /GRID

        #69996
        OzO
        Deltagare

          Vissa bilar från 99 har haft problem med skivorna redan från fabrik. Dessa skall fixas under garanti. Sen kan som sagt överhettning vara en orsak. Har man tokbromsat skall man kyla ner skivorna annars spricker de snabbare är Mr. Creosote (stavn?)
          ______________________________________________
          http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p! http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
          “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

          #69998
          Wiklundh
          Deltagare

            LAST EDITED ON May-03-02 AT 08:14PM (GMT)
            Min hade gått 1500 mil och jag fick inte det. 🙁

            #69999
            Wiklundh
            Deltagare

              LAST EDITED ON May-06-02 AT 01:47PM (GMT)
              Har nog bara att göra med att de blir överhettade skulle jag tro?
              För mig slutatade det med att jag hade spricka genom hela skivan efter lite körning på bana förra året. 🙁
              Ifs så har min bil gått hårt. 🙂

              #69997
              ExOrdis
              Deltagare

                Vad gör ni med era bromsar egentligen?
                Har kört över 5000 mil utan problem, förvisso bromsar jag inte i onödan
                och hamnar därför bredvid vägen ibland. Det går inte heller på garantin. 😉

                /K

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.