Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    challe
    Deltagare

I samband med årsmötet den 7 Juni så kommer Matthias Karlsson att avgå som regionsansvarig för Göteborgsregionen och en ersättare sökes.
      Är just DU sugen på detta fina upppdrag så tveka inte att hojta till här i tråden, det gär även fint att komma med förslag på personer som du tycker passar för denna uppgift

Regionansvarig

Allmänt om klubben
      Swedish Subaru Club är en ideell förening som drivs av en handfull entusiaster. Arbetet med klubben görs helt på fritid och utan ersättning. Stundtals kan det bli för mycket i det privata till följd av att arbetet med klubben kan bli lidande. Det är dock vår förhoppning att klubbmedlemmarna inte skall bli lidande av detta då vi är flera i styrelsen som kan hjälpas åt. Det ligger också ett ansvar hos medlemmarna att i så stor utsträckning hjälpa till med arbetet kring klubben. Vi jobbar för att hjälpa varandra!

Som regionansvarig är du drivande för regionen. Arrangerar träffar, besök hos sponsorer mm, kontaktperson för medlemmarna i regionen. Kontaktperson för medlemmar regionalt, organiserar träffar/aktiviteter regionalt.
      Som regionansvarig förväntas du arrangera minst två (i förväg på forumet utannonserade) träffar per år.

Som representant för klubben är det viktigt att generellt tänka på följande:
      * Inte sprida missvisande information
      * Behandla inkommande e-post så fort och så korrekt som möjligt
      * Formulera inlägg och brev på ett sådant sätt att klubben ej kan komma till skada
      * Att synas så mycket som möjligt på regionträffar eftersom det är viktigt att visa upp sig för medlemmarna
      * Underhålla och förbättra Subaru fina anseende i Sverige

/ Valberedningen

challe
      Deltagare

Är det verkligen ingen som kan tänka sig att ta över????? 🙁

Man offrar ju inte hela sin fritid direkt, Göteborg är en ganska stor region och det vore olyckligt om vi inte hade nån ansvarig.

karlzzon.
        Deltagare

Hej
          Jag kan inte var kvar på posten då jag inte har en Subaru för tillfället och kanske inte köper en inom en snar framtid. Jag tycker och många med mig att skall man representera klubben skall man äga en Subaru!!!

Det är inget tungt jobb utan bara trevligt att vara regionansvarig då det bara är goa gubbar och tjejer här:);)
          Det finns några klara kandidater strax norr om och lite nord ost o Göteborgs stad.

adam.b.w
          Deltagare

Jag skulle gärna växla några ord med dig her karlzzon ang detta. Doch har jag redan häckwn full. Så jag gör inget antagande utan är.nyfiken:-)

adam.b.w
            Deltagare

Jag kan tänka mig att antaga denna roll. Ingen annan än bara mig som är sugen?:-P

Vince
              Keymaster

Om man kan föreslå nåt namn så är mitt förslag Steewe 🙂

Vince
                Keymaster

Hej
                  Jag kan inte var kvar på posten då jag inte har en Subaru för tillfället och kanske inte köper en inom en snar framtid. Jag tycker och många med mig att skall man representera klubben skall man äga en Subaru!!!

Det är inget tungt jobb utan bara trevligt att vara regionansvarig då det bara är goa gubbar och tjejer här:);)
                  Det finns några klara kandidater strax norr om och lite nord ost o Göteborgs stad.

Det var synd som sagt men men….räknas inte din gräsklippare som Subaru 😀 ;)?

Skämt åsido så har vi adam.b.w. som kanditat och jag kan utöver det namnet som jag redan har lämnat, lämna ett förslag till.
                  B5254T4 har jag träffat på Vänerborgsträffen och tror att han skulle passa som reggis :).

…..Ingen annan än bara mig som är sugen?:-P

Varför frågar du :confused:.
                  Jag har vart sugen men känner att tiden inte riktigt räcker till då jag jobbar >50 timmar/vecka 😮 samt redan har styrelse uppdrag i en annan förening. Jag hade dock ändå ställt upp som sista utväg om inte andra kandidater hade funnits/ställt upp.

Janne248
                  Deltagare

I stadgorna står det att man skall vara på plats på årsmötet för att kunna bli vald. adam.b.w verkar inte vara anmäld till träffen, då gissar jag att han inte kommer på årsmötet heller???
                    Vidare kräver vi fullständingt namn, forumnamn och medlemsnummer, vilket heller inte har presenterats….

Andersson
                    Deltagare

Jag föreslår helt klart Vincent och han kommer på träffen, SOM VANLIGT!

adam.b.w
                      Deltagare

I stadgorna står det att man skall vara på plats på årsmötet för att kunna bli vald. adam.b.w verkar inte vara anmäld till träffen, då gissar jag att han inte kommer på årsmötet heller???
                        Vidare kräver vi fullständingt namn, forumnamn och medlemsnummer, vilket heller inte har presenterats….

Jag kan tyvär inte komma på storträffen då jag fyller år i morgon och har massa kalas med gäster inplanerat sedan kanske 7 månader tilbaka :-\

Vince
                        Keymaster

Dags att ändra i stadgarna då (ska det göras så är årsmötet enda tillfället man kan göra det)! Med tanke på att intresset för olika poster verkar vara hyfsat svalt så vore det kan en bra idé att göra det lättare för att anmälla intresset och bli vald. Jag kan inte allas fullständiga namn och medlemsnr. men mina förslag står fast: B5254T4, adam.b.w., Steewe.
                          Fråga dem (eller valberedning ska göra det) och om flera kan tänka sig ta uppdraget så får årsmötet rösta.

Jag föreslår helt klart Vincent och han kommer på träffen, SOM VANLIGT!

Tack Andersson men jag har minst sagt många andra saker som tar min tid o känner inte att jag har tid att ägna mig åt detta uppdrag för att göra det bra. Jag har senaste tiden försökt att ägna lite mer tid åt “klubben” men det är inte utan att andra saker blir lidande. Än en gång så får mitt namn enbart nämnas som sista utväg.
                          Du vet själv Andersson att jag har tillbringat nästan mer tid i din region (Karlskrona) än här i gbg ;). Kanske skulle bli reggis för syd ist. hahahaha :rolleyes:

Markus
                          Deltagare

Det är väl inte omöjligt att låta två personer axla detta ansvar annars. Det viktiga är att det händer något och det är välkommet för alla att hjälpa till även om bara en står som ansvarig.

Janne248
                            Deltagare

Vi har röstat in personer som reggisar tidigare även om de inte varit med, undantag om det finns intresse går att göra.

Jag ville bara “highlight’a” lite att de som kanske är bäst lämpade för att axla poster är de som kommer på träffar….. men ibland har man förhinder men kan vara rätt person iaf.

Hursom helt, utan medlemsnummer och fullständingt namn+forum namn så kan man inte nomineras. Jag har inte sett dessa uppgifter på adam ännu…..

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.