Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1630
    Kumori
    Deltagare

      Har en nyimporterad Impreza med MPH inställt både på hastighetsmätare och tripphmätare. Läste guiden om att det satt någon typ av broms vid växellåda eller instrumentpanelen. Någon som kan ge en mer konkret guide och säga lite mer exakt vad det är man letar efter?

      #45910
      555_STI
      Deltagare

        Om det är samma kit som Davve hade så har jag en beskrivning till hur man ta bort den. Den sitter bakom instrumentpanel

        #45909
        Storm
        Deltagare

          På min gammla Type-r satt den på vxl-lådan, den var lite större än en tändsticksask. Jag bara klippte kablarna och skarvade ihopp dom igen.

          #45912
          Klasagasa
          Deltagare

            Min satt bakom instrumentpanelen. Väldigt enkel att ta bort med lite hjälp från Suomi-Mats! ; )

            //Klas

            #45914
            Kumori
            Deltagare

              Ok, mer exakt … instrumentpanelen (så att vi inte går om varandra med definitioner), menar ni bakom “hastighetsmätaren”?

              Om det skulle vara växellådan, mer exakt vart sitter den?

              /Mathias

              #45911
              555_STI
              Deltagare

                På baksida av instrumentpanel, så finns de en vanlig circuit board. Man borde väl se att några kablar är lött? (soldered), på baksidan, och hamnar sen i en liten låda som ser ut så här (kanske inte exakt så men) typ :

                http://www.ncs-systems.com/details.php?pID=1213

                Den ser inte helt origonal ut 🙂

                #45913
                camata
                Deltagare

                  Den sitter mest troligt i det sladdstycke som går in i växellådans kontakt för hastighetsgivaren, med fyra trådar som du bara klipper för att löda ihop standardtrådarna.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.