Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #985
    lunkan
    Deltagare

      Har nån bytt till stålomspunnet på sin bil? Isåfall hur gjorde ni där bränlet kommer in i motorummet? Kommer väl in ett rör som sedan går över till slang som går upp till bränslefiltret. 🙁

      #41645
      Tpalm
      Deltagare

        Kapa,borra – problemet löst =)

        #41644
        pannan
        Deltagare

          Får man fråga varför du skall byta? Så länge du inte kör modell värre tuning på motorn behöver du nog inte se över dina slangar.

          #41642
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Det lär väl inte vara några problem att greja det – originalslangen har en innerdiameter på 8 mm…ta med det till slangleverantören och förklara problemet så har de säkert en lösning på det.

            Skall man byta av någon annan anledning än bling-bling så byter man hela vägen till grövre grejer (och det innefattar tuffare pump, filter, större rails, parallellmatning, etc, etc, etc).

            Men blå/röda kopplingar är ju bra fräscht.. 😉

            /J

            #41643
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Jag kör på standard lösning, med en walbro pump, parallellmatning till spridarna (740 cc), det räckte gott till ~400 riktiga pållar…och blir över.

              /J

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.