Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1694
    robis
    Deltagare

      Hej
      Jag monterade stänklappar på min impreza pse 3 nu i helgen.
      När jag skulle åka till jobb dagen efter så upplever jag ett ganska
      kraftigt vinande ljud. Kan det va stänklapparna? Jag tycker nästan som att det låter från drivningen. Någon som har upplevt nåt liknande?

      Mvh Robban

      #46261
      challe
      Deltagare

        Om det är från drivlinan som ljudet kommer så borde det ju öka eller minska beroende på hastigheten

        #46262
        Mumin
        Deltagare

          och bara så du vet finns det en kabel härva vänster fram. en polare drog en skruv rakt igenom och bilen startde på morgonen men sen efter jobbet var den död.. gissa om det var lätt att hitta 😛

          #46264
          robis
          Deltagare

            Hej
            Tycker att det börjar låta från ca 40km/h och upp. Också när jag ligger i motorvägsfart runt exempelvis 110 och släpper på gasen så kommer ljudet. Det är nog bara en slump att det kom i samband med stänklapps montering känns det som, men ändå märkligt.

            Mvh Robban

            #46265
            robis
            Deltagare

              Hej

              Åkte till verkstan idag, och efter en provrunda konstaterade de att
              där fanns ett sjungande ljud. Ska lämna bilen imorgon så får vi se.

              Mvh Robban

              #46263
              Mumin
              Deltagare

                Hmm, hurfan borrade han då? Sätter man skruven där det är tänkt alltså i den nedersta “boxen” så kommer man inte in i kupén.

                och bara så du vet finns det en kabel härva vänster fram. en polare drog en skruv rakt igenom och bilen startde på morgonen men sen efter jobbet var den död.. gissa om det var lätt att hitta 😛

                det var en kabelhärva som hängde ner där har jag för mig var ett tag sen 😛

                #46266
                robis
                Deltagare

                  Hej

                  Experterna har sagt sitt. Det kommer från klumpen så den ska bytas.
                  Givetvis går det på garantin som tur är.

                  Mvh Robban

                  #46267
                  robis
                  Deltagare

                    Hej
                    Var på verkstan igår och fick en ny bakaxelklump monterad, så nu känns det bra igen. Har också beställt avgassystem till bilen.
                    Blir även luftfilter och nya fjädrar från prodrive nu i höst.

                    Mvh Robban

                    #46268
                    tele
                    Deltagare

                      HejVar på verkstan igår och fick en ny bakaxelklump monterad, så nu känns det bra igen. Har också beställt avgassystem till bilen.Blir även luftfilter och nya fjädrar från prodrive nu i höst.Mvh Robban

                      ngn aning om vad bakaxelklumpen kostar?

                      har själv ngt vinande som uppkommer ibland, dock än så länge bara runt 150-160km/h och uppåt så jag hör det inte såå ofta…

                      inte än iaf men det kanske blir värre?!

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.