Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14859
    Niklas
    Deltagare

      Sugen på att slänga på blå stänkskydd på bilen men jag hittar ingen som säljer några som passar Imprezan. Hittar svarta men det vill jag inte ha. XPC har svarta, MRT (AUS) har olika färger med STi-logga, men de kostar äckligt mycket, där finns även med SWRT-logga, typ 800 AUS-$ och det är på tok för mycket…
      Någon som vet nån som säljer i Sverige? Blå Impreza-00 stänkisar…?

      Subaru – All we’ll drive!

      #153875
      OzO
      Deltagare

        http://www.raceequip.com/
        ______________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p! http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
        “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

        #153884
        Niklas
        Deltagare

          1650:- 😮
          Tror jag siktar på nya galler i huven och ljuslock först…

          Subaru – All we’ll drive!

          #153878
          Practos
          Deltagare

            blir billigare om du köper material och kapar själv rätt storlek. Prova HT Trading, KH Motorsport, Din Rallyboutique, Jan & Lisa Motorsport för material.

            Du behöver även “Subaru Part Number 91086AA000” från din lokale subba krängare för fastsättning.

            Här finns lite tips:
            Scoobymods

            jag köpte material nog för en lastbil för några hundringar och pysslade en dag:
            http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_photo.php?set_albumName=ssi169&id=stank2

            /Henrik

            #153885
            Niklas
            Deltagare

              Practos: Du bor möjligen inte i GBG och kan hjälpa mig kasta på skiten om jag köper allt som behövs? 🙂

              Subaru – All we’ll drive!

              #153886
              Niklas
              Deltagare

                Köpte fyra stycken blå från “Din Rallyboutique” men de är inte tillräckligt djupa in i bilen, går inte att sätta fast dem längst in…tur de bara kostade typ 150:- paret…

                Subaru – All we’ll drive!

                #153879
                Practos
                Deltagare

                  heh…du kan bila upp…till Luleå !!
                  blir billigt o bra 🙂

                  Fast nu blir jag lite osäker vars jag köpte mitt material igentligen, det var två stora “skivor” som jag kunde skära 4 bitar ifrån…har för mig de var tänkta till lastbil igentligen, kan finnas på mekonomen eller liknande också.

                  /Henrik

                  #153880
                  Practos
                  Deltagare
                    #153887
                    Niklas
                    Deltagare

                      Men jag vill ju inte köpa stänkskydd för 500:- och se får jag inte på skiten… 🙂
                      Då köper man väl nästan hellre sådanna som passar för lite extra…

                      Subaru – All we’ll drive!

                      #153876
                      Twala
                      Deltagare

                        Monteringen av RaceEquips var inte svår alls, det enda som behövdes var att borra fyra hål tror jag, resten var befintliga fästen…

                        Om du köper materialet så kan man ju alltid ordna monteringen, om du har vägarna neråt Halmstad så kan jag hjälpa dig…

                        //Tobbe
                        Hodie mini, cras tibi.

                        #153882
                        Practos
                        Deltagare

                          tror du åker på nästan samma monteringsarbete med “färdiga” stänkisar, att såga till rätt storlek och borra hål var inte det jobbigaste.

                          /oxo mjukvarunisse

                          #153883
                          Raffe
                          Deltagare

                            Eller så kan man ju alltid köpa STi orginal stänkisar det är bara att hosta upp 11000 tusen (om jag kommer ihåg rätt) det är ju bara för mycket!!! fan ett par gummibitar, själv har jag en fett bitt stänkis som jag hittade vid vägkanten när jag var på finska rallyt, röd eren med lite olja å skit några mutrar kvar på e det nån som vill köpa den, jag går med på 6000 kr :9:9:9

                            #153888
                            Niklas
                            Deltagare

                              LAST EDITED ON May-15-02 AT 09:09AM (GMT)
                              > Om du köper materialet så kan man ju alltid ordna monteringen, om du har vägarna neråt Halmstad så kan jag hjälpa dig…
                              Schysst! Om jag köper stänkisar (och fästen?) så fixar du borrning och montering? Jag kan som sagt inget om sånt! 🙂

                              Subaru – All we’ll drive!

                              #153881
                              Practos
                              Deltagare

                                njaa, det är fästen som man sätter innanför skärmarna så att man kan enkelt skruva dit stänkisarna…typ en mutter som sitter kvar själv…kostar inte många kronor och tog ett par dagar att få. Finns säkert andra lösningar.

                                /Henrik

                                #153877
                                Twala
                                Deltagare

                                  >LAST EDITED ON May-15-02 AT
                                  >09:09 AM (GMT)

                                  >
                                  >> Om du köper materialet så kan man ju alltid ordna monteringen, om du har vägarna neråt Halmstad så kan jag hjälpa dig…
                                  >Schysst! Om jag köper stänkisar (och fästen?) så fixar du borrning och
                                  >montering? Jag kan som sagt inget om sånt! 🙂
                                  >
                                  >Subaru – All we’ll drive!

                                  Javisst, det är faktiskt inte svårt alls…
                                  Jag ska bara kolla hur mina är fästa innan jag lovar för mycket… 😉
                                  Men jag tror inte att det ska vara några problem…
                                  //Tobbe
                                  Hodie mini, cras tibi.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.