Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11089
    Raceline
    Deltagare

      Var ute på en liten aktivitet i skogarna utanför Barkaby. Buskörde lite slöa Corollor, men ärligt talat: under varvtalsstoppet fanns det inte mycket action. G-krafterna fick man jaga fram sidledes istället. De brummade fint dock (de var _helt_ strippade. bara burar och 4-punktsbälten osv kvar) och hade givetvis en switch för “ABS: AV/PÅ”;-) -Ganska kul!

      Fick sedan haka på blivande SM 1:an (Grupp H) Stefan Erixon (gjorde mitt bästa att sänka tyngdpunkten i bilen, och övertyga mig själv att mina uppdragna mungipor var ett glädjeuttryck och inte rädsla pga nära-döden-upplevelse).

      Mellan gaspedalen och golvet fick nog inte ett frimärke plats… Vägarna (om man kan kalla dem för det) var råa/brutala. Bilen ännu värre. Den dånade. Växellådan slog brutalt. Intercom systemet fungerade dock överraskande bra, och han var oroväckande lugn, trots att jag ibland undrade om vi körde på en väg över huvud taget. Han varvade ur 3:an som mest, men det kändes fort kan jag säga. Jag som trodde att jag forcerade, när jag körde… Livet är bra relativt.

      Hans Corolla går utav bara *******. Den började bolma ganska friskt dock. Ett rör till styrväxeln hade sprungit läck, och oljan rann ner på pipan. Han stannade och fyllde på var 10:e minut. En hasplåt konsumerades oxå under trippen. Den röck han bara bort: “räcker ändå bara ett par sträckor”.

      Det festliga är att han gör nästan allt på bilen(utom på tävlingar feståss). Han tar dessutom hand om ytterligare ett gäng bilar åt andra rally-kombatanter.

      I hans Bil-släp låg en total mosad Speedline fälg, och jag kunde inte låta bli att fundera vilka krafter den utsatts för, då det i princip bara var ett nav kvar och vad som såg ut att vara resterna av 7 ekrar.

      Jag har fått en liten funderare angående däck dimensioner efter att ha upplevt fördelen med lite mer gummi mellan fälgen och marken (min 35 profil funkar ju knappt på svensk asfalt). Det var ganska matcho med feta rally sulor på lagom stora fälgar, och det är kanske det man skall ha….. Bilparken kompletterades dock med en “Steel grey 9-3 Aero” idag (hämtas fredag kl 15:00!), och kanske får den ta över gatjärn-manteln (m de nya BBS fälgarna), så får Subban bli ett fullblodigt, respektlöst och dread-lock hårigt odjur, med riktiga matcho sulor och feta fälgar i 16″ *otålig*.

      Vill någon ha en lite mer animerad diskussion om färden med Stefan kan ni maila. Känslorna får inte plats.

      Over n out.

      #121458
      OzO
      Deltagare

        Ja ditt meddelande på mitt mobilsvar var minst sagt askul! 😀
        ______________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p

        #121459
        Raceline
        Deltagare

          eller hur? tänkte ringa medans jag satt i kärran, men båda händerna var upptagna…;-)

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.