SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Stenskott :(

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    m_thread
    Deltagare

Jaha, bilen har gått 75 mil och precis nyss fick jag ett fett stenskott mitt i framrutan 🙁

Var hos glasmästarn på vägen hem och fick en tid för lagning. Är det någon här som lagat stenskott tidigare? Blir det helt osynligt eller får man en störande prick i rutan?

Den lilla ’stjärnan’ hamnade precis i siktfältet och är ordentligt irriterande. Grr, Murphy verkar gilla mig…

/Fredrik

thorlake
      Deltagare

Jag ”sög ur” ett stenskott förut.
        Men inte blev det osynligt inte. Kanske beror lite på hur skadan ser ut å min var ganska så liten.
        Men det hindrar det ifrån att spricka mera iaf så lite nytta gör det.
        Kostade mig 200:- vill jag minnas…

Ubbe
        Deltagare

Jag ”sög ur” ett stenskott förut.Men inte blev det osynligt inte. Kanske beror lite på hur skadan ser ut å min var ganska så liten. Men det hindrar det ifrån att spricka mera iaf så lite nytta gör det.Kostade mig 200:- vill jag minnas…

Har flera lagade stenskott på bruxbilen och det är inget man ser om man inte vet om det. Har ibland svårt att hitta dem även fast jag vet ungefär var de är.

Börjar det spricka är det dock en annan femma…

BVS-Robban
          Deltagare

Det finns 2 olika sätt att laga stenskott i rutor. Det ena sättet är att suga ur luft det andra är att arbeta med tryck och detta tycker jag ger ett mycket bättre resultat. Håller det gör det och om man gör det på rätt sätt så ser det som en liten plastfoliebit som är lika stor som själva träffen stenen gav.

m_thread
            Deltagare

Min lagning blev mycket bra.
              Min glasmästare jobbade med vacuum och värme, jobbet tog ca: 40 min. Det enda som syns nu är en knappt urkiljningsbar inbuktning där ’stjärnan’ var innan. Jag bad en kompis leta efter lagningen, men han gick bet, även då jag pekade ut det ungefärliga stället där skadan varit.

Jag är mycket nöjd 🙂

/Fredrik

Guailo
              Deltagare

Tja!

Tyvärr kan jag inte säga att jag delar den positiva erfarenheten som ovanstående. Mitt lagade stenskott ser inte bra ut. Det tog två dagar från skadetillfället tills jag fick det fixat, så det är inte så värst lång tid. Dom säger ju att resutlatet till stor del beror på hur lång tid som gått mellan skadan och reparationen.

Killen jobbade också med sug och värme, inte tryck.

Lycka till, och få det fixat snabbt!

Peter

GrizzlyBear
                Deltagare

Jag har lagat 4 stenskott totalt. Alla utom en lagning är jag nöjd med. Den skadan var dock nästan 2cm i diameter, så jag vet inte hur mycket jag kan kräva… Den syns iaf fortfarande utan att man behöver leta efter den.

Alla utom just denna är förövrigt gjord hos CarGlass i Skärholmen.
                  De jobbar med sug om jag förstått det rätt.
                  Inte nog med att de gör ett bra jobb, de bjuder även på självrisken om man har LF vilket inte är helt fel även om det bara kostar 200kr 🙂

/Björn

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.