Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #501
    Motin
    Deltagare

      Hallåjs !

      Är på g att slita ut den oönskade stereon i min Subba, men Blaupunkts urtagningsverktyg verkar inte fungera. Så det ser ut som att jag blir tvungen att demontera instrumentpanelen lite granna.

      Någon som har nån erfarenhet av detta… ja av att ta loss en bit av instrumentpanelen.. själva plasten som omger stereo,knappar osv.
      Det är som det verkar 1 och samma del som måste bort.

      Vore topp att få hjälp med detta då jag vill in med mig mp3 kompatibla spelare :).

      Tack på förhand !

      #38326
      Motin
      Deltagare

        Finns det någon vänlig själ som sitter inne med info om hur man demonterar plasten vid “konsolen” ??

        #38322
        dlehtihet
        Deltagare

          Vilken årsmodell på subba har du? Har själv tagit ut både en Clarion och en kenwood stereo med de “nycklar” som följde med kenwood stereon. Trodde det var standard på de bitarna?? (sköt försiktigt in bladen på sidorna och drog långsamt ut hela paketet).

          M v h

          Danne

          #38324
          thehook
          Deltagare

            För MY99 var det ungefär såhär: man får börja med att skruva bort den skruv som sitter under locket vid handbromsen, sedan får man ta bort bit för bit (skruva bort växelspaksknoppen etc.) fram tills man kommer åt några skruvar som sitter under askkoppen. Sedan är det (om jag minns rätt) bara att bända försiktigt då hela mittkonsolen sitter med clips. Klart obehagligt och det känns som man skall spräcka hela skiten när man håller på.

            Mvh / Krooken

            #38323
            Snart_subba
            Deltagare

              >Finns det någon vänlig själ som sitter inne med info om hur
              >man demonterar plasten vid “konsolen” ??
              >
              >

              Åk förbi nån MDS,BRL eller nått så kan dom säkert hjälpa dig för en 100:- ..dom har ju alla nycklar… slipper du riskera att förstöra panelen..+ allt jobb..

              MVH
              Micke

              #38325
              FRBxxx
              Deltagare

                Det är inga problem att plocka bort den panelen, har själv gjort det tre gånger tror jag..

                Utförliga instruktioner finns på scoobymods.com.. Inte för att det egentligen behövs men det känns mycket säkrare då..

                Lycka till!

                Jo förresten.. Jag hade också en blaupunkt innan och hade inga nycklar när jag skulle ta ut den så jag använde små spik, typ 4-5cm långa och tunna då förstås…*viskar* hoppas ingen tjyv läser detta:D

                #38327
                Motin
                Deltagare

                  Woohooo tack för all respons.. MEN det gick vägen.. fick leta efter Blaupunknycklar i hela stan (Hmm Karlskoga e inte så stort) o till sist hittade jag ett par som fungerade :). Så nu har jag RÄTT stereo i bilen !

                  Återigen tack för alla tips.. ska ta o titta över scoobymods.com

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.