SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor STi 2.5l motor+låda i GT?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    klew
    Deltagare

Har ju en tråd på allmänna teknikforumet ang motorraset, där står anledningar osv till varför jag funderar på det här.

Frågan är helt enkelt om 2.5l-motorn och tillhörande låda passar rakt ner i en GT samt vad som krävs att man gör i övrigt? Måste man byta drivaxlar o sån skit eller pallar de effekter över 300hk? Om de ens passar dvs. (Vill bygga driftsäkert, kommer nog inte satsa på 400hk-monster utan hålla mig runt 300hk men vill ju att skiten inte ska ligga på gränsen)

Måste ju finnas nån här som har erfarenhet tycker jag 🙂

Hur mkt tror ni man kan komma undan med om man satsar på en beg. STi 2.5l-motor + låda från en -06/07 som gått max 5k mil? Går det komma undan under 80k? inkl styrbox o sånt dvs…

Nåt mer man ska tänka på i ett sånthär projekt?

Kvarnis
      Deltagare

Finns hel del problem, du måste byta ecu då det inte bara är att släppa ner hela rasket, annan kabel härva m.m

Andra drivaxlar fram, men det är ett mindre problem.

Skulle föreslå en 2.0l newage motor med toppar och 6-petare i stället.
        Men ex autronic ecu så kan du styra avas topparna oxå 🙂
        Slut notan bli nog runt 80, men skulle säga slut summan hamnar nog på 100k in allt är klart.

Billigare om du nöjer dig med en sti motor från samma version på din bil iofs.
        Som jag skrev i andra tråden så måste fundera lite på vad du vill.

Billgast för 300bhp är en gt motor med MAP baserat sprut rätt mappat.
        Orginal lådan håller om det inte ska åkas mycket 201/402, lr om det är skit bakom ratten 😉

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.