Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #268089
    adrenalin
    Deltagare

      Jag har bara gått på vad min mappare rekommenderar. Samt att twinscroll skulle få turbon att spola 800rpm snabbare (turbo I samma storlek då) Samt att det blir mera WRC ljud med twinscroll.

      Men det kanske är helt åt skogen =) Men än sålänge har allt stämt och lirat kanon med hans hjälp! Sen kanske USA bänkar är lite glädjebänkar?

      Han sa:
      I did 320whp with a TD05-16G single scroll on a 03 WRX last month on pump fuel. E85 we expect nearly 400whp, stock bottom end just head studs.
      E85 acts as a chemical intercooler, same as pouring methylated spirits on your hand, it chills everything it touches so the E85 chills the air just before it goes into the cylinder.

      TD05-16G Twin scroll plus E85 will see you deep into the 400whp region on an STi. Only thing you might need to upgrade is head studs(ARP 625+ Aged ones)

      Har även kollat på specs med folk modificationer och effectuttag, manga ligger nära 400whp med td05h-xx Doch är även detta USA

      Eeeh va? 400whp vilket är ca 500hk i motorn med 20% drivlineförlust med en 16G turbo? Och 500hk i motorn med ARP bara? Njaa vet inte vad jag ska tro riktigt 😀

      #268103
      important
      Deltagare

        Känns som att det roligaste kommer att bli när jag är klar och ska bänka den hur allt slutar =) dålig effect som slutar med oljebad och vevlagerras eller 400whp och jämn och fin oljetempt =P

        Men verkar som att de flesta här står på sig att 400whp är omöjligt ut en td05.
        Kanske kan man få ut 400bhp och min tuner skrivit fel.

        #268104
        important
        Deltagare
          #268090
          adrenalin
          Deltagare

            Har hört förut också att man mäter lite annorlunda i USA 😉 Ja 400 i motorn låter mer rimligt i så fall.

            #268084
            TomK
            Deltagare

              Har hört förut också att man mäter lite annorlunda i USA 😉 Ja 400 i motorn låter mer rimligt i så fall.

              Mäter anourlunda?
              Största skillnaden är att man har glädje bänkar i landet där borta.
              Jag kramar ut exakt 400,7WHP mätt på hubbarna med rototest på 1,6 bar med E85.
              Det är med en SC46 turbo som är en GTX3071R i grund och botten och den är liiite större än en td05 18g.

              Säger inte att det är en dålig turbo men välj rätt från början då det är jäkligt dyrt att byta 🙂

              #268091
              adrenalin
              Deltagare

                Mäter anourlunda?
                Största skillnaden är att man har glädje bänkar i landet där borta.
                Jag kramar ut exakt 400,7WHP mätt på hubbarna med rototest på 1,6 bar med E85.
                Det är med en SC46 turbo som är en GTX3071R i grund och botten och den är liiite större än en td05 18g.

                Säger inte att det är en dålig turbo men välj rätt från början då det är jäkligt dyrt att byta 🙂

                Ja var det jag syftade på 🙂 Glädjebänkarna alltså. 😎
                Håller med dig, lika bra att skaffa en större turbo från början så slipper man bli besviken.

                #268105
                important
                Deltagare

                  Mäter anourlunda?
                  Största skillnaden är att man har glädje bänkar i landet där borta.
                  Jag kramar ut exakt 400,7WHP mätt på hubbarna med rototest på 1,6 bar med E85.
                  Det är med en SC46 turbo som är en GTX3071R i grund och botten och den är liiite större än en td05 18g.

                  Säger inte att det är en dålig turbo men välj rätt från början då det är jäkligt dyrt att byta 🙂

                  När du skriver liiiter större. Menar du då lite större eller enormt mycket större :p
                  Blev konstigt att tyda. 🙂

                  #268092
                  adrenalin
                  Deltagare

                    När du skriver liiiter större. Menar du då lite större eller enormt mycket större :p
                    Blev konstigt att tyda. 🙂

                    Mycket 😀

                    #268085
                    TomK
                    Deltagare

                      Här kan du se lite skillnad på dom.

                      #268086
                      TomK
                      Deltagare

                        Men sen kommer man till hur man vill att den ska bete sig.
                        Större turbo mera lagg, många tycker säkert att en SC46 är för laggig på gatan. Men för mig som bara kör bana så är den perfekt.

                        #268106
                        important
                        Deltagare

                          Men sen kommer man till hur man vill att den ska bete sig.
                          Större turbo mera lagg, många tycker säkert att en SC46 är för laggig på gatan. Men för mig som bara kör bana så är den perfekt.

                          Vilket varvtal har du fullt laddtryck och vad har du för grenrör/uppipe?

                          Jag antar att jag får tänka om lite med turbo då kanske, vill inte växa ur den på 1 vecka =)

                          #268087
                          TomK
                          Deltagare

                            Vilket varvtal har du fullt laddtryck och vad har du för grenrör/uppipe?

                            Jag antar att jag får tänka om lite med turbo då kanske, vill inte växa ur den på 1 vecka =)

                            Kan kolla i mina papper senare. (är på jobbet)
                            Har Tomei equal length med tillhörande uppipe.

                            Kurvan finns på förstasidan i min prjoekttråd.

                          Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.