Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 53 totalt)
  • Författare
    Rednavas
    Deltagare

Ja, det hade ju vart det smidigaste 😛 kan bli så också beroende på budgeten 😉 haha

goffemannen
      Deltagare

ja lackade mitt med röd skrynkel färg..kika i min projekttråd så får du se resultatet.

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=87347&page=4

Rednavas
        Deltagare

Jo jag har sett det. va lite därifrån inspirationen kom 😉 Gillar starkt “Före/Efter-bilden” på ditt motorrum!!

Rednavas
          Deltagare

Då va det dags igen! Vart inte jättemkt gjort idag men iaf något :p det rev ner till toppen på ena sidan sen fick det vara nog, och jag stack och tog ett dopp istället efter en varm arbetsdag 🙂

Special verktyg!

Kamremskåpor sökes!!

Nån som vet vad det är för storlek på toppbultarna?? ser ut att vara typ torxhylsa.. Dom kanske inte är original iofs :p

Ordning!

Rednavas
            Deltagare

Kikade på bultarna igen och det är ju 14 men med 12 kantig hylsa 😛

tonfisken89
              Deltagare

Ser ut att flyta på bra! Kan ju lära lite av dig då jag plockar isär min motor på min Type RA -96 🙂

När du plockade kamremmen, brydde du dig om hur vevaxel och kammar stog då eller plockade du bara isär det?(tänker på hur ventiler och så står när man skruvar isär)

TomK
                Deltagare

Det finns märken för att nolla motorn.

tonfisken89
                  Deltagare

Det finns märken för att nolla motorn.

Jo jag har ställt motorn enligt dom men har det någon betydelse när man bara ska skruva isär allt?

TomK
                    Deltagare

Jo jag har ställt motorn enligt dom men har det någon betydelse när man bara ska skruva isär allt?

Nej det har det inte.
                      Bara man inte drar runt veven när topparna sitter på.
                      Se till att allt vrids åt rätt håll när du sätter ihop motorn sen.

Rednavas
                      Deltagare

Behövde inte ens svara själv 😉 ett tips om du ska bort med kamdrev är att lossa dom bultarna innan du tar bort remmen så du inte snurrar kammarna och på så sätt trycker ventilerna mot kolven 😛

tonfisken89
                        Deltagare

Behövde inte ens svara själv 😉 ett tips om du ska bort med kamdrev är att lossa dom bultarna innan du tar bort remmen så du inte snurrar kammarna och på så sätt trycker ventilerna mot kolven 😛

Lustigt att du säger det, det hände mig igår 😉 lyckades först lossa kamremmen och sen få en snilleblixt “AHA! hur får jag bort kamdreven nu då… :(” bara att sätta dit remmen igen och lossa dom 🙂

Rednavas
                          Deltagare

Lustigt att du säger det, det hände mig igår 😉 lyckades först lossa kamremmen och sen få en snilleblixt “AHA! hur får jag bort kamdreven nu då… :(” bara att sätta dit remmen igen och lossa dom 🙂

Haha! Då hann jag tyvärr inte säga det i tid då;-)

Rednavas
                            Deltagare

Då har man jobbat lite igen då 🙂 En sak är säker att det är nån klåpare som skruvat i motorn tidigare……

När jag öppnade Ventilkåpan på högra toppen såg jag detta..

En av bultarna till avgaskammen va av och en annan va uppborrad och ersatt med en m8 ist för m6.. snyggt jobbat 😡

Det börjar fyllas på :p

GLYKOL?!?!

strippade insuget också inför lack eller polering eller hur jag nu ska göra 🙂

Ska kika in hos Motorteknik imorn och kika vad dom ska ha för planing och ventiljustering :p

Gilarski
                              Deltagare

Bra fart på tråden, kul !

Rednavas
                                Deltagare

Ja, jag försöker så gott jag kan 😛

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 53 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.