- Detta ämne har 52 svar, 5,472 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Rednavas.
-
FörfattareInlägg
-
3 augusti, 2011 kl. 14:16 #226894RednavasDeltagare
Ja, det hade ju vart det smidigaste 😛 kan bli så också beroende på budgeten 😉 haha
3 augusti, 2011 kl. 16:08 #226882goffemannenDeltagareja lackade mitt med röd skrynkel färg..kika i min projekttråd så får du se resultatet.
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=87347&page=4
3 augusti, 2011 kl. 18:05 #226895RednavasDeltagareJo jag har sett det. va lite därifrån inspirationen kom 😉 Gillar starkt “Före/Efter-bilden” på ditt motorrum!!
3 augusti, 2011 kl. 18:45 #226896RednavasDeltagareDå va det dags igen! Vart inte jättemkt gjort idag men iaf något :p det rev ner till toppen på ena sidan sen fick det vara nog, och jag stack och tog ett dopp istället efter en varm arbetsdag 🙂
Special verktyg!
Kamremskåpor sökes!!
Nån som vet vad det är för storlek på toppbultarna?? ser ut att vara typ torxhylsa.. Dom kanske inte är original iofs :p
Ordning!
4 augusti, 2011 kl. 12:37 #226897RednavasDeltagareKikade på bultarna igen och det är ju 14 men med 12 kantig hylsa 😛
5 augusti, 2011 kl. 07:07 #226923tonfisken89DeltagareSer ut att flyta på bra! Kan ju lära lite av dig då jag plockar isär min motor på min Type RA -96 🙂
När du plockade kamremmen, brydde du dig om hur vevaxel och kammar stog då eller plockade du bara isär det?(tänker på hur ventiler och så står när man skruvar isär)
5 augusti, 2011 kl. 08:41 #226884TomKDeltagareDet finns märken för att nolla motorn.
5 augusti, 2011 kl. 08:51 #226924tonfisken89DeltagareDet finns märken för att nolla motorn.
Jo jag har ställt motorn enligt dom men har det någon betydelse när man bara ska skruva isär allt?
5 augusti, 2011 kl. 10:22 #226885TomKDeltagareJo jag har ställt motorn enligt dom men har det någon betydelse när man bara ska skruva isär allt?
Nej det har det inte.
Bara man inte drar runt veven när topparna sitter på.
Se till att allt vrids åt rätt håll när du sätter ihop motorn sen.5 augusti, 2011 kl. 15:50 #226898RednavasDeltagareBehövde inte ens svara själv 😉 ett tips om du ska bort med kamdrev är att lossa dom bultarna innan du tar bort remmen så du inte snurrar kammarna och på så sätt trycker ventilerna mot kolven 😛
5 augusti, 2011 kl. 18:21 #226925tonfisken89DeltagareBehövde inte ens svara själv 😉 ett tips om du ska bort med kamdrev är att lossa dom bultarna innan du tar bort remmen så du inte snurrar kammarna och på så sätt trycker ventilerna mot kolven 😛
Lustigt att du säger det, det hände mig igår 😉 lyckades först lossa kamremmen och sen få en snilleblixt “AHA! hur får jag bort kamdreven nu då… :(” bara att sätta dit remmen igen och lossa dom 🙂
6 augusti, 2011 kl. 07:40 #226899RednavasDeltagareLustigt att du säger det, det hände mig igår 😉 lyckades först lossa kamremmen och sen få en snilleblixt “AHA! hur får jag bort kamdreven nu då… :(” bara att sätta dit remmen igen och lossa dom 🙂
Haha! Då hann jag tyvärr inte säga det i tid då;-)
8 augusti, 2011 kl. 19:25 #226900RednavasDeltagareDå har man jobbat lite igen då 🙂 En sak är säker att det är nån klåpare som skruvat i motorn tidigare……
När jag öppnade Ventilkåpan på högra toppen såg jag detta..
En av bultarna till avgaskammen va av och en annan va uppborrad och ersatt med en m8 ist för m6.. snyggt jobbat 😡
Det börjar fyllas på :p
GLYKOL?!?!
strippade insuget också inför lack eller polering eller hur jag nu ska göra 🙂
Ska kika in hos Motorteknik imorn och kika vad dom ska ha för planing och ventiljustering :p
9 augusti, 2011 kl. 11:11 #226880GilarskiDeltagareBra fart på tråden, kul !
9 augusti, 2011 kl. 11:53 #226901RednavasDeltagareJa, jag försöker så gott jag kan 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.