- Detta ämne har 38 svar, 4,744 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Subarumicke.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2011 kl. 20:18 #26134rigdabDeltagare
Startar en ny tråd, bilen är Bodyshots gamla. Den har förlorat 0.5 hk sedan jag köpte den……
Det som är gjort är nya bränsleledningar pga att de tidigare var felaktiga, de tjusiga stålomspunna gummislangarna var rena stinkbomben.
Företaget som monterat dessa har som vana att använda dessa billiga slangar.Nu sitter det stålomspunna teflonslangar i bilen, finns ingen annan lösning, alternativet är att använda någon sorts rör i såfall.
Steg 2 var att justera HKS coilovers, har höjt dem ca 15mm och mjukat upp dem, får se imorgon hur det känns.
18 juni, 2011 kl. 20:34 #225304TomKDeltagareKul med en ny tråd! 🙂
Ja gummi slangarna var inte så kul, har beställt nya jag med.Vad har du för planer för bilen?
Du glömde h’et i Cosworth i rubriken.
18 juni, 2011 kl. 21:03 #225307EiiiiikDeltagareVad tror du att du har för markfri gång nu då? 🙂
Jag slängde på coilovers på min igår med ca 13cm i markfrigång (Varberg är mer djungelstigar än plan asfalt). Dock skrapar hjulen i lite mitt uppe i hjulhuset när jag svänger ganska kraftigt i lite fart.. Tar i plast, så ska kolla om man inte kan värma och böja lite. Högre vill jag ju inte ha den iaf :/
19 juni, 2011 kl. 08:25 #225277rigdabDeltagareHahaha, h:et kom inte med,skyller på ölen!
Markfrigången vet jag inte ännu, skruvade upp ca 1.5 cm och ställde lite mjukare. Jag har passerat 40 så jag strävar inte efter lägst/hårdast längre…20 juni, 2011 kl. 06:59 #225274KvarnisDeltagareBra att använda riktiga slangar, catch tank är rätt s bra att ha 🙂
23 juni, 2011 kl. 20:29 #225278rigdabDeltagareJag ska försöka göra projektet mera tydligt, har ingen tidigare erfarenhet av detta. Men jag tycker det är mycket intressant att läsa andras om andras projekt, och speciellt ta del av bilder.
Gilarski m.fl. är ett föredöme..
Därför ska jag göra mitt bästa.
Bytet av bränsleslangarna har jag inga bilder ifrån.Har idag beställt två oljecatchtankar och en minibrandsläckare,installation ska nog ske nästa helg.
24 juni, 2011 kl. 07:31 #225295GilarskiDeltagareGilarski m.fl. är ett föredöme..
Därför ska jag göra mitt bästa.
Bytet av bränsleslangarna har jag inga bilder ifrån.Har idag beställt två oljecatchtankar och en minibrandsläckare,installation ska nog ske nästa helg.
Hehe, tack grabben, alltid kul om man kan ge andra lite inspiration 🙂
Ska följa din tråd, du har ju en grym spec att utgå ifrån, ska bli spännande & följa dina mods för att förfina monstret ytterligare. 😎
2 juli, 2011 kl. 19:29 #225279rigdabDeltagareNu har jag tänkt ladda upp de första bilderna, men jag kan inte… Har läst FAQ men instruktionerna stämmer inte!(Du får inte posta bifogade filer).
Har i allafall bytt dumpventil från aps, aos, ams eller vad sjutton den heter.
Nu sitter det en äkta HKS där, hade en ny liggande sen 2 år tillbaka…Sen blev det ett “scoop delete”, har ju kikat på olika altenativ att köpa, men gjorde ett “prova på” själv idag, styilingnät från Fultema, skruvar, brickor och muttrar, ca 170 bagare blev det.
Få se hur det känns om ett ca 2000 kronors alternativ blir aktuellt.2 juli, 2011 kl. 20:16 #225275.zipDeltagareStartar en ny tråd, bilen är Bodyshots gamla. Den har förlorat 0.5 hk sedan jag köpte den……
Aj aj aj, bara att kräva tillbaka några tusingar då 😀 Grattis till ett ruggigt bra köp.
Nu har jag tänkt ladda upp de första bilderna, men jag kan inte… Har läst FAQ men instruktionerna stämmer inte!(Du får inte posta bifogade filer
Vart försöker du ladda upp bilder? I ditt galleri eller?
2 juli, 2011 kl. 21:05 #225280rigdabDeltagareAj aj aj, bara att kräva tillbaka några tusingar då 😀 Grattis till ett ruggigt bra köp.
Vart försöker du ladda upp bilder? I ditt galleri eller?
Försökte ladda upp i inlägget, läste i FAQ hur man gör, men det som står där stämmer ju inte?
Hur gör man?2 juli, 2011 kl. 21:09 #225296GilarskiDeltagareFörsökte ladda upp i inlägget, läste i FAQ hur man gör, men det som står där stämmer ju inte?
Hur gör man?Du måste ha en webaddress till bilden. Finns massa bra siter som erbjuder gratis lageryta, jag använder Picasa (program) som jag ‘tror’ nyttjar utrymme via Google men är inte säker.
2 juli, 2011 kl. 22:57 #225276.zipDeltagarefuskbugg.se är ett alternativ för att ladda upp bilder gratis. Om du är en betalande medlem så har du ett eget Galleri som är fritt fram att ladda upp bilder på :)För att länka en bild så klickar du bara på ikonen som heter “infoga bild” och skriv in rätt url.
3 juli, 2011 kl. 07:57 #225281rigdabDeltagare
gamla dumpen
nya HKS dumpen
scoop deleteSer inte så proffsigt ut som de färdiga lösningar som finns att köpa, men billigt var det!
Nackdelen är ju att en del av Subaruns stora kännetecken försvinner.3 juli, 2011 kl. 11:43 #225272ManorDeltagareKommer inte regnvatten och damm att kunna bli ett problem?
Är det inte smartare att ha ett heltäckande skydd?3 juli, 2011 kl. 13:00 #225282rigdabDeltagareKommer inte regnvatten och damm att kunna bli ett problem?
Är det inte smartare att ha ett heltäckande skydd?Har heltäckande i tankarna också, finns färdigt aluminiumlock att köpa, borde dock målas i bilens färg. Men det kan vara en nackdel att stänga igen helt, med tanke på värmeutvecklingen från turbon bland annat. Märkte det vid testkörningen igår, vid stillastående forsade det värme upp genom gallret.
Problem med damm och vatten blir det nog inte för mig, kanske bara vid tvätt av bilen isåfall. Bilen kommer ej stå utomhus och dessutom rulla ett fåtal mil per år.
Sedan kanske jag ångrar mig snart, scoopet gör ju rätt mycket för utseendet.
Å andra sidan så vill jag ju ha en sleeper… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.