• Detta ämne har 38 svar, 4,744 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Subarumicke.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
  • Författare
    rigdab
    Deltagare

Till salu, seriösa bud.

Eiiiiik
      Deltagare

Såg att den låg på blocket.. Varför sälja den redan om man får fråga? Du har ju knappt ägt den.. 🙂

Manor
        Deltagare

Det hade varit kul att se den “in action” på årsträffen vi hade i helgen…den måste ju gå som ett skållat troll.

Kanske Gelleråsen!!?

rigdab
          Deltagare

Felet med mig är nog att intresset inte är det rätta längre. Att rejsa är inget lockande längre, trodde nog att det skulle bli kul igen, men inte då.
            Bilen går kanonfint, enda felet som jag ser är en drivaxeltätning som läcker lite. Ny är beställd och skall bytas.
            Har kört max 7-8 mil sedan jag fick hem bilen, hemresan var dock på 23 mil.

rigdab
            Deltagare

Dubbla oljecatchtanks, skall byta till överblivna stålomspunna slangar (bling bling) vid senare tillfälle.

Vince
              Keymaster

Felet med mig är nog att intresset inte är det rätta längre. Att rejsa är inget lockande längre, trodde nog att det skulle bli kul igen, men inte då.
                Bilen går kanonfint, enda felet som jag ser är en drivaxeltätning som läcker lite. Ny är beställd och skall bytas.
                Har kört max 7-8 mil sedan jag fick hem bilen, hemresan var dock på 23 mil.

Du behöver inte rejsa utan kan bara komma visa upp monstret o tjôta lite 😉

rigdab
                Deltagare

Har anmält mig till Borlänge Street Open….Lika bra att ge järnet!

rigdab
                  Deltagare

Den med skarpt öga lade kanske märke till att gamla APS dumpen är tillbaka. Den känns bättre än HKS:en. Det var ett himla kvittrande med HKS:en, APS:en känns/låter mera distinkt.

goffemannen
                    Deltagare

Den med skarpt öga lade kanske märke till att gamla APS dumpen är tillbaka. Den känns bättre än HKS:en. Det var ett himla kvittrande med HKS:en, APS:en känns/låter mera distinkt.

tipps på att få bort kvittret/plingljudet. Skruva bort “framsidan” och plocka bort krysset. De har ja gjort på min.

Kolla filmen för å höra hur den låter. Jag använder min som öppen/atmosfärisk då ja kör utan LMM.

http://www.youtube.com/watch?v=zPdLPiX_OHU

rigdab
                      Deltagare

Har kört streetrace ikväll, första gången någonsin. Dock bara 201meter, alldeles för kort, mina starter suuuuger så in i bomben. EN gång har jag fått till en bra start när jag tränat.
                        Två repor,sen utslagen.
                        Reaktionstider 0.61 och 0.67.
                        60 foots tider 2.36 och 2.47.
                        201m 9.05 och 8.86
                        Sluthastigheter 142.63 och 142.07.
                        En del körde under 8sekunder och hade lägre sluthastighet.
                        Borde varit 402meter istället…..

rigdab
                        Deltagare

bort

Gilarski
                          Deltagare

Har kört streetrace ikväll, första gången någonsin. Dock bara 201meter, alldeles för kort, mina starter suuuuger så in i bomben. EN gång har jag fått till en bra start när jag tränat.
                            Två repor,sen utslagen.
                            Reaktionstider 0.61 och 0.67.
                            60 foots tider 2.36 och 2.47.
                            201m 9.05 och 8.86
                            Sluthastigheter 142.63 och 142.07.
                            En del körde under 8sekunder och hade lägre sluthastighet.
                            Borde varit 402meter istället…..

Hehe, träning ger färdighet, bara kämpa på 🙂

rigdab
                            Deltagare

Hehe, träning ger färdighet, bara kämpa på 🙂

Tror jag måste slira på kopplingen, dumpa den funkar inte. Kopplingen borde
                              ju klara av det, är ju dubbelskivig sinterlamell.
                              Launchcontrol är ju satt till 5000rpm, lite lågt tror jag,med tanke på turbons storlek?

goffemannen
                              Deltagare

ja kör 5500-6000 varv å sen dumpa kopplingen. den sticker som fan =)

ja har visserligen bara 320hk i min motor

rigdab
                                Deltagare

ja kör 5500-6000 varv å sen dumpa kopplingen. den sticker som fan =)

ja har visserligen bara 320hk i min motor

Problemet är att ecu:n är låst, JRM har koden.
                                  Tycker att det är himla trist när dom gör så.
                                  Lutar åt att det blir en sväng till PBZ istället. De låser inte ecu:n.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.