- Detta ämne har 38 svar, 4,744 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Subarumicke.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2011 kl. 04:42 #225283rigdabDeltagare
Till salu, seriösa bud.
11 juli, 2011 kl. 07:54 #225308EiiiiikDeltagareSåg att den låg på blocket.. Varför sälja den redan om man får fråga? Du har ju knappt ägt den.. 🙂
11 juli, 2011 kl. 08:01 #225273ManorDeltagareDet hade varit kul att se den “in action” på årsträffen vi hade i helgen…den måste ju gå som ett skållat troll.
Kanske Gelleråsen!!?
11 juli, 2011 kl. 08:50 #225284rigdabDeltagareFelet med mig är nog att intresset inte är det rätta längre. Att rejsa är inget lockande längre, trodde nog att det skulle bli kul igen, men inte då.
Bilen går kanonfint, enda felet som jag ser är en drivaxeltätning som läcker lite. Ny är beställd och skall bytas.
Har kört max 7-8 mil sedan jag fick hem bilen, hemresan var dock på 23 mil.13 juli, 2011 kl. 14:11 #225285rigdabDeltagareDubbla oljecatchtanks, skall byta till överblivna stålomspunna slangar (bling bling) vid senare tillfälle.
13 juli, 2011 kl. 17:01 #225298VinceKeymasterFelet med mig är nog att intresset inte är det rätta längre. Att rejsa är inget lockande längre, trodde nog att det skulle bli kul igen, men inte då.
Bilen går kanonfint, enda felet som jag ser är en drivaxeltätning som läcker lite. Ny är beställd och skall bytas.
Har kört max 7-8 mil sedan jag fick hem bilen, hemresan var dock på 23 mil.Du behöver inte rejsa utan kan bara komma visa upp monstret o tjôta lite 😉
13 juli, 2011 kl. 19:14 #225286rigdabDeltagareHar anmält mig till Borlänge Street Open….Lika bra att ge järnet!
13 juli, 2011 kl. 19:41 #225287rigdabDeltagareDen med skarpt öga lade kanske märke till att gamla APS dumpen är tillbaka. Den känns bättre än HKS:en. Det var ett himla kvittrande med HKS:en, APS:en känns/låter mera distinkt.
13 juli, 2011 kl. 20:18 #225299goffemannenDeltagareDen med skarpt öga lade kanske märke till att gamla APS dumpen är tillbaka. Den känns bättre än HKS:en. Det var ett himla kvittrande med HKS:en, APS:en känns/låter mera distinkt.
tipps på att få bort kvittret/plingljudet. Skruva bort “framsidan” och plocka bort krysset. De har ja gjort på min.
Kolla filmen för å höra hur den låter. Jag använder min som öppen/atmosfärisk då ja kör utan LMM.
23 juli, 2011 kl. 19:03 #225288rigdabDeltagareHar kört streetrace ikväll, första gången någonsin. Dock bara 201meter, alldeles för kort, mina starter suuuuger så in i bomben. EN gång har jag fått till en bra start när jag tränat.
Två repor,sen utslagen.
Reaktionstider 0.61 och 0.67.
60 foots tider 2.36 och 2.47.
201m 9.05 och 8.86
Sluthastigheter 142.63 och 142.07.
En del körde under 8sekunder och hade lägre sluthastighet.
Borde varit 402meter istället…..23 juli, 2011 kl. 19:37 #225289rigdabDeltagarebort
23 juli, 2011 kl. 19:40 #225297GilarskiDeltagareHar kört streetrace ikväll, första gången någonsin. Dock bara 201meter, alldeles för kort, mina starter suuuuger så in i bomben. EN gång har jag fått till en bra start när jag tränat.
Två repor,sen utslagen.
Reaktionstider 0.61 och 0.67.
60 foots tider 2.36 och 2.47.
201m 9.05 och 8.86
Sluthastigheter 142.63 och 142.07.
En del körde under 8sekunder och hade lägre sluthastighet.
Borde varit 402meter istället…..Hehe, träning ger färdighet, bara kämpa på 🙂
23 juli, 2011 kl. 19:47 #225290rigdabDeltagareHehe, träning ger färdighet, bara kämpa på 🙂
Tror jag måste slira på kopplingen, dumpa den funkar inte. Kopplingen borde
ju klara av det, är ju dubbelskivig sinterlamell.
Launchcontrol är ju satt till 5000rpm, lite lågt tror jag,med tanke på turbons storlek?23 juli, 2011 kl. 19:58 #225300goffemannenDeltagareja kör 5500-6000 varv å sen dumpa kopplingen. den sticker som fan =)
ja har visserligen bara 320hk i min motor
23 juli, 2011 kl. 20:20 #225291rigdabDeltagareja kör 5500-6000 varv å sen dumpa kopplingen. den sticker som fan =)
ja har visserligen bara 320hk i min motor
Problemet är att ecu:n är låst, JRM har koden.
Tycker att det är himla trist när dom gör så.
Lutar åt att det blir en sväng till PBZ istället. De låser inte ecu:n. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.