• Detta ämne har 38 svar, 4,744 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Subarumicke.
Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Jo men ingen launch utan bara vanligt varv.

När du skriver att de låser ecu:n är det skönt att ha eftermarknads sprut(Link G4 PnP) så man kan justera själv när man vill.

rigdab
      Deltagare

Jo men ingen launch utan bara vanligt varv.

När du skriver att de låser ecu:n är det skönt att ha eftermarknads sprut(Link G4 PnP) så man kan justera själv när man vill.

Jag har ju Link G4 pnp, men JRM har låst den. Har bett snällt om koden men icke sa nicke! Launchen kan jag inte justera nu, är alltid aktiv, ingen on/off funktion. Skulle vilja ha bort den helt.

goffemannen
        Deltagare

Jag har ju Link G4 pnp, men JRM har låst den. Har bett snällt om koden men icke sa nicke! Launchen kan jag inte justera nu, är alltid aktiv, ingen on/off funktion. Skulle vilja ha bort den helt.

Aha, de visste ja inte. Fan va kass av dem å göra så. En stor anledning till å ha eftermarknadssprut är ju för att kunna justera själv. Och jag är jävligt nöjd med mitt Link sprut.

Maxxtuning låste inte min mapp när de mappade min iaf.

Ja de är ju dumt att ha den aktiverad hela tiden.

rigdab
          Deltagare

Aha, de visste ja inte. Fan va kass av dem å göra så. En stor anledning till å ha eftermarknadssprut är ju för att kunna justera själv. Och jag är jävligt nöjd med mitt Link sprut.

Maxxtuning låste inte min mapp när de mappade min iaf.

Ja de är ju dumt att ha den aktiverad hela tiden.

ja, jag var säker på att den inte skulle vara låst,är ju inget ecutek inblandat, för jag ville ha möjligheten att göra ändringar själv. Men men, får bita i det sura äpplet och anlita PBZ.

goffemannen
            Deltagare

Okej. Nä precis inget ecutek. Tråkigt att de skulle va så.

Ja du får väl göra det. Lycka till…

Gystompa
              Deltagare

Anledningen att Jrm låst mappen är för att dom byggt motorn med. Dvs dom vill ha en säkerhet på att ingen okunnig person pillar på inställningar för att sen komma sur och klaga på att Jrm mappat dåligt när skiten har rasat 🙂

Sådär gör alla seriösare trimfirmor när kunden beställer ett helbygge av motor + mappning. Då dom lämnar garantier

Men om du garanterar dom att du står ditt eget kast om det blir nåt fel så då är dom nog skyldiga att lämna ut koden. Det är lixom bara mappen som är låst, inte hela boxen.

rigdab
                Deltagare

Anledningen att Jrm låst mappen är för att dom byggt motorn med. Dvs dom vill ha en säkerhet på att ingen okunnig person pillar på inställningar för att sen komma sur och klaga på att Jrm mappat dåligt när skiten har rasat 🙂

Sådär gör alla seriösare trimfirmor när kunden beställer ett helbygge av motor + mappning. Då dom lämnar garantier

Men om du garanterar dom att du står ditt eget kast om det blir nåt fel så då är dom nog skyldiga att lämna ut koden. Det är lixom bara mappen som är låst, inte hela boxen.

Okej, det låter bättre, ska kontakta dem på måndag för att försöka få koden. Jag har ju inga garantier alls. Tror knappast att det ens förekommer vid så kraftigt trimmade motorer.

Gystompa
                  Deltagare

När jag mappa min på Motornotd så undra dom om jag ville ha öppen ellerr låst mapp. Jag tog öppen såklart. Men han förklarade samtidigt att dom låste alltid mappen om dom själva byggt motorn. Det är främst åt rallyfolk som det är vanligast åt. Då det är väl enbart väldigt få som har råd eller tycker sig ha råd att lämna iväg alltihop till en firma 🙂

Subarumicke
                    Deltagare

Har kört streetrace ikväll, första gången någonsin. Dock bara 201meter, alldeles för kort, mina starter suuuuger så in i bomben. EN gång har jag fått till en bra start när jag tränat.
                      Två repor,sen utslagen.
                      Reaktionstider 0.61 och 0.67.
                      60 foots tider 2.36 och 2.47.
                      201m 9.05 och 8.86
                      Sluthastigheter 142.63 och 142.07.
                      En del körde under 8sekunder och hade lägre sluthastighet.
                      Borde varit 402meter istället…..

Om du kör ET 8.86 på 1/8

Motsvarar det ET 14.027 på 1/4 (402 M)

Körde en Orginal Wrx Sti ET 13.49 på Tullninge 2002

några uppdats??

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.