- Detta ämne har 38 svar, 4,744 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Subarumicke.
-
FörfattareInlägg
-
23 juli, 2011 kl. 20:21 #225301goffemannenDeltagare
Jo men ingen launch utan bara vanligt varv.
När du skriver att de låser ecu:n är det skönt att ha eftermarknads sprut(Link G4 PnP) så man kan justera själv när man vill.
23 juli, 2011 kl. 20:33 #225292rigdabDeltagareJo men ingen launch utan bara vanligt varv.
När du skriver att de låser ecu:n är det skönt att ha eftermarknads sprut(Link G4 PnP) så man kan justera själv när man vill.
Jag har ju Link G4 pnp, men JRM har låst den. Har bett snällt om koden men icke sa nicke! Launchen kan jag inte justera nu, är alltid aktiv, ingen on/off funktion. Skulle vilja ha bort den helt.
23 juli, 2011 kl. 20:41 #225302goffemannenDeltagareJag har ju Link G4 pnp, men JRM har låst den. Har bett snällt om koden men icke sa nicke! Launchen kan jag inte justera nu, är alltid aktiv, ingen on/off funktion. Skulle vilja ha bort den helt.
Aha, de visste ja inte. Fan va kass av dem å göra så. En stor anledning till å ha eftermarknadssprut är ju för att kunna justera själv. Och jag är jävligt nöjd med mitt Link sprut.
Maxxtuning låste inte min mapp när de mappade min iaf.
Ja de är ju dumt att ha den aktiverad hela tiden.
23 juli, 2011 kl. 20:49 #225293rigdabDeltagareAha, de visste ja inte. Fan va kass av dem å göra så. En stor anledning till å ha eftermarknadssprut är ju för att kunna justera själv. Och jag är jävligt nöjd med mitt Link sprut.
Maxxtuning låste inte min mapp när de mappade min iaf.
Ja de är ju dumt att ha den aktiverad hela tiden.
ja, jag var säker på att den inte skulle vara låst,är ju inget ecutek inblandat, för jag ville ha möjligheten att göra ändringar själv. Men men, får bita i det sura äpplet och anlita PBZ.
23 juli, 2011 kl. 20:53 #225303goffemannenDeltagareOkej. Nä precis inget ecutek. Tråkigt att de skulle va så.
Ja du får väl göra det. Lycka till…
23 juli, 2011 kl. 20:56 #225305GystompaDeltagareAnledningen att Jrm låst mappen är för att dom byggt motorn med. Dvs dom vill ha en säkerhet på att ingen okunnig person pillar på inställningar för att sen komma sur och klaga på att Jrm mappat dåligt när skiten har rasat 🙂
Sådär gör alla seriösare trimfirmor när kunden beställer ett helbygge av motor + mappning. Då dom lämnar garantier
Men om du garanterar dom att du står ditt eget kast om det blir nåt fel så då är dom nog skyldiga att lämna ut koden. Det är lixom bara mappen som är låst, inte hela boxen.
23 juli, 2011 kl. 21:12 #225294rigdabDeltagareAnledningen att Jrm låst mappen är för att dom byggt motorn med. Dvs dom vill ha en säkerhet på att ingen okunnig person pillar på inställningar för att sen komma sur och klaga på att Jrm mappat dåligt när skiten har rasat 🙂
Sådär gör alla seriösare trimfirmor när kunden beställer ett helbygge av motor + mappning. Då dom lämnar garantier
Men om du garanterar dom att du står ditt eget kast om det blir nåt fel så då är dom nog skyldiga att lämna ut koden. Det är lixom bara mappen som är låst, inte hela boxen.
Okej, det låter bättre, ska kontakta dem på måndag för att försöka få koden. Jag har ju inga garantier alls. Tror knappast att det ens förekommer vid så kraftigt trimmade motorer.
23 juli, 2011 kl. 21:27 #225306GystompaDeltagareNär jag mappa min på Motornotd så undra dom om jag ville ha öppen ellerr låst mapp. Jag tog öppen såklart. Men han förklarade samtidigt att dom låste alltid mappen om dom själva byggt motorn. Det är främst åt rallyfolk som det är vanligast åt. Då det är väl enbart väldigt få som har råd eller tycker sig ha råd att lämna iväg alltihop till en firma 🙂
5 november, 2011 kl. 09:21 #225271SubarumickeDeltagareHar kört streetrace ikväll, första gången någonsin. Dock bara 201meter, alldeles för kort, mina starter suuuuger så in i bomben. EN gång har jag fått till en bra start när jag tränat.
Två repor,sen utslagen.
Reaktionstider 0.61 och 0.67.
60 foots tider 2.36 och 2.47.
201m 9.05 och 8.86
Sluthastigheter 142.63 och 142.07.
En del körde under 8sekunder och hade lägre sluthastighet.
Borde varit 402meter istället…..Om du kör ET 8.86 på 1/8
Motsvarar det ET 14.027 på 1/4 (402 M)
Körde en Orginal Wrx Sti ET 13.49 på Tullninge 2002
några uppdats??
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.