› SSC › Allmänt snack › Projekt › Sti JDM 2003
- Detta ämne har 23 svar, 2,739 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av
Calle.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2009 kl. 10:28 #195288
Adam K
DeltagareDu har en trevlig bil.
Vad gäller spec’en du skrev känns det som ’jämfört med GT’, mycket av det låter som OE STi.
Men ge dig på att trimma det som är vettigt:
Motor o växellådsfästen är redan betydligt styvare än GT’n på STi’n, rätta mig om jag har fel någon. Uretanbussningar har aldrig skadat någon bil förutom i ljudnivån…
Om du vill optimera bilen för asfalts[bana] så är som sagts innan det vettigare att börja med coilovers, och ta krängningshämmare om det behövs efteråt. Lär dig hantera dccd’n om du är missnöjd med balansen 🙂Det är urkorkat att byta till en singlescroll-trbo när du nu redan har twinscroll!
MEN.
Lägg till att börja med 0, ”noll” kronor i moddningar innan du kört med bilen en säsong. Förutom en mappning för att få den trygg att köra med svensk bensin. Lär dig att köra bilen ordentligt innan du försöker få den att fungera som en annan.1 september, 2009 kl. 19:36 #195284Impreza112
DeltagareTjena
Är utväxlingen samma som på en svensk PSE?
Mvh/Christian1 september, 2009 kl. 19:36 #195283Impreza112
DeltagareTjena
Är utväxlingen samma som på en svensk PSE?
Mvh/Christian2 september, 2009 kl. 16:49 #195298Calle
DeltagareTjena, är nya ägaren på denna bil..
På din fråga så skulle jag nog säga att den inte har det.
Eftersom att det är en japan import så är det väldigt låg utväxlingMvh/Calle
2 september, 2009 kl. 17:07 #195281Kvarnis
DeltagareJDM 6-petare har en kortare 5&6 så man slipper det så kallade överväxel fenomenet som bla europa låder har.
1-4 är samma 🙂2 september, 2009 kl. 19:41 #195285Impreza112
DeltagareTack så mycket=)
Haha ja men då blir det ju jobbigare som brukis, ska ju som dig kvarnis glida sti som vardagsbil.
Hur är det med type uk då? de är exakt samma bil som de svenska va?Mvh/Christian
3 september, 2009 kl. 06:24 #195282Kvarnis
DeltagareJeep, vet inte hur det är med ex sätesvärme.
Sen när du ska regga är type Uk tok enkelt vs en JDM.4 september, 2009 kl. 19:38 #195291ernie4x4
DeltagareJeep, vet inte hur det är med ex sätesvärme. Sen när du ska regga är type Uk tok enkelt vs en JDM.
Sätes värme saknas o så saknas laddtrycksmätaren fast de va väl Subaru handlarna som eftermonterade den på pse ?
Super lätt o regga en typ uk 🙂
Svåraste är väl o fåtag på framlampor om man inte vill ge runt 4400/st/ernie
Sti typ uk 05 🙂11 september, 2009 kl. 13:19 #195299Calle
DeltagareJag använder den som brukis och tycker det
funkar kanon!
6:ans växel blir som vanliga femman på en
annan vanlig bil.
Men jag antar att det sitter orginalmonterad laddtrycksmätare
för det gör det i denna./Calle
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
