Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #195288
    Adam K
    Deltagare

      Du har en trevlig bil.
      Vad gäller spec’en du skrev känns det som ‘jämfört med GT’, mycket av det låter som OE STi.
      Men ge dig på att trimma det som är vettigt:
      Motor o växellådsfästen är redan betydligt styvare än GT’n på STi’n, rätta mig om jag har fel någon. Uretanbussningar har aldrig skadat någon bil förutom i ljudnivån…
      Om du vill optimera bilen för asfalts[bana] så är som sagts innan det vettigare att börja med coilovers, och ta krängningshämmare om det behövs efteråt. Lär dig hantera dccd’n om du är missnöjd med balansen 🙂

      Det är urkorkat att byta till en singlescroll-trbo när du nu redan har twinscroll!

      MEN.
      Lägg till att börja med 0, “noll” kronor i moddningar innan du kört med bilen en säsong. Förutom en mappning för att få den trygg att köra med svensk bensin. Lär dig att köra bilen ordentligt innan du försöker få den att fungera som en annan.

      #195284
      Impreza112
      Deltagare

        Tjena
        Är utväxlingen samma som på en svensk PSE?
        Mvh/Christian

        #195283
        Impreza112
        Deltagare

          Tjena
          Är utväxlingen samma som på en svensk PSE?
          Mvh/Christian

          #195298
          Calle
          Deltagare

            Tjena, är nya ägaren på denna bil..
            På din fråga så skulle jag nog säga att den inte har det.
            Eftersom att det är en japan import så är det väldigt låg utväxling

            Mvh/Calle

            #195281
            Kvarnis
            Deltagare

              JDM 6-petare har en kortare 5&6 så man slipper det så kallade överväxel fenomenet som bla europa låder har.
              1-4 är samma 🙂

              #195285
              Impreza112
              Deltagare

                Tack så mycket=)
                Haha ja men då blir det ju jobbigare som brukis, ska ju som dig kvarnis glida sti som vardagsbil.
                Hur är det med type uk då? de är exakt samma bil som de svenska va?

                Mvh/Christian

                #195282
                Kvarnis
                Deltagare

                  Jeep, vet inte hur det är med ex sätesvärme.
                  Sen när du ska regga är type Uk tok enkelt vs en JDM.

                  #195291
                  ernie4x4
                  Deltagare

                    Jeep, vet inte hur det är med ex sätesvärme. Sen när du ska regga är type Uk tok enkelt vs en JDM.

                    Sätes värme saknas o så saknas laddtrycksmätaren fast de va väl Subaru handlarna som eftermonterade den på pse ?

                    Super lätt o regga en typ uk 🙂
                    Svåraste är väl o fåtag på framlampor om man inte vill ge runt 4400/st

                    /ernie
                    Sti typ uk 05 🙂

                    #195299
                    Calle
                    Deltagare

                      Jag använder den som brukis och tycker det
                      funkar kanon!
                      6:ans växel blir som vanliga femman på en
                      annan vanlig bil.
                      Men jag antar att det sitter orginalmonterad laddtrycksmätare
                      för det gör det i denna.

                      /Calle

                    Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.