Du har en trevlig bil.
Vad gäller spec’en du skrev känns det som ‘jämfört med GT’, mycket av det låter som OE STi.
Men ge dig på att trimma det som är vettigt:
Motor o växellådsfästen är redan betydligt styvare än GT’n på STi’n, rätta mig om jag har fel någon. Uretanbussningar har aldrig skadat någon bil förutom i ljudnivån…
Om du vill optimera bilen för asfalts[bana] så är som sagts innan det vettigare att börja med coilovers, och ta krängningshämmare om det behövs efteråt. Lär dig hantera dccd’n om du är missnöjd med balansen 🙂
Det är urkorkat att byta till en singlescroll-trbo när du nu redan har twinscroll!
MEN.
Lägg till att börja med 0, “noll” kronor i moddningar innan du kört med bilen en säsong. Förutom en mappning för att få den trygg att köra med svensk bensin. Lär dig att köra bilen ordentligt innan du försöker få den att fungera som en annan.