- Detta ämne har 11 svar, 3,364 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av kinugawa.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2015 kl. 11:55 #33452kinugawaDeltagare
Tänkte dra igång en projekttråd, främst för mig själv, men även för andras eventuella intresse. Har börjar med att polera hela bilen, (roligare att skruva med en ren och fin bil).
Dekalerna skall bort, men det är enklare att ångra sig nu än att göra det när man tagit bort dekalerna, så dom får sitta på ett tag till.Vingen och huvscoopet ska bort och ersättas med vanliga tantimprezadelar.
d—0.o—b = Redan utfört
😡 = Kommer att utförasInnan sommaren 2015:
1000cc spridare d—0.o—b
Tial 44mm extern wastegate, scream pipe d—0.o—b
APS turboback d—0.o—b
GTX3071R 😡
FMIC 😡
Roterad uppipe Perrin d—0.o—b
Roterad downpipe Perrin d—0.o—b
HKS Grenrör d—0.o—b
Parallelmatade spridare 😡Innan sommaren 2016:
Hittar jag ett bra Ej257 block blir det hybrid, annars Ej207 2,1stroker
79mm nitrited vev
Je Pistons 😡
Manley H-profil stakar 😡
King XPG vev/ramlager 😡
11mm oljepump 😡Innan sommaren 2017
Portade toppar 😡
highlift kammar 😡
+1mm ventiler 😡
Hårdare ventilfjädrar d—0.o—bInnan sommaren 2018:
Coilovers 😡
Whiteline krängningshämmare 😡
R888 däck 😡
komplett powerflex kitt 😡
Slitsade skivor 😡
red/blue/yellow stuff belägg 😡Allt med röda sura gubbar är jag även intresserad av att köpa!
Många kanske tycker att jag skulle börjat med 2018? Men jag är mest intresserad av att skruva och lära mig att kalibrera ECU, inte att köra bil. Men efter att jag följt alla delmål tom 2017 kommer jag att se fram emot 2018 och att få monterat väghållningskittet och ta ut bilen på en resa till nurburgring.
Anledningen till den strikta uppdelningen är att det helt enkelt inte får gå över styr, som det tyvärr alltid gör!!
27 februari, 2015 kl. 12:13 #275299kinugawaDeltagareProjektets första inlägg, Har hört att alla har problem med gängorna på bromsoken, Sagt och gjort tänkte jag montera ner alla bromsar för att smörja upp bultarna till oken och göra rent och snyggt, samt smörja bromsarna allmänt.
Men det vart redan en bult som knappt satt fast med rensade gängor. Så det fick bli till att montera helicoil. (första gången jag behövt använda det).
Provade först i ett aluminiumblock, det var helt omöjligt att skruva sönder helicoilen.Allt blev perfekt rakt och resultatet blev kanon.
På bilden är oket monterad utan bromsskiva.27 februari, 2015 kl. 12:13 #275294TomKDeltagareSpännande kommer bli bra det där! d—0.o—b
27 februari, 2015 kl. 13:06 #275296IggeDeltagareBra helicoil håller jävligt bra! Har suttit och dragprovat alugänga vs helicoil och dåligt monterad helicoil var jämförbar med alugänga och bra var ungefär dubbla draghållfastheten
Men varför vänta så länge med väghållningen?
Tror det finns mycket att hämta där om den är original nu
27 februari, 2015 kl. 13:10 #275300kinugawaDeltagareBra helicoil håller jävligt bra! Har suttit och dragprovat alugänga vs helicoil och dåligt monterad helicoil var jämförbar med alugänga och bra var ungefär dubbla draghållfastheten
Men varför vänta så länge med väghållningen?
Tror det finns mycket att hämta där om den är original nu
Varför? Det står längst ner i min introduktion för att jag visste att frågan skulle komma 😮
27 februari, 2015 kl. 13:50 #275295TomKDeltagareDitt APS system är det 3,5″?
27 februari, 2015 kl. 14:25 #275297IggeDeltagareVarför? Det står längst ner i min introduktion för att jag visste att frågan skulle komma 😮
Väghållningen innan 2018 och så såg bara 2017 i det stycket när jag skummade 🙂
27 februari, 2015 kl. 15:57 #275301kinugawaDeltagareDitt APS system är det 3,5″?
3″ hela vägen. Låter precis lagom. Men än sålänge har jag bara monterat halva systemet bakom orginalkatt för besiktning. Är rädd att det kommer vröla som **** när jag får på catless-dp. Om så är fallet (blir rörigt här nu) så kommer jag svetsa på en kisse på min decat för att få ner ljudnivån.
27 februari, 2015 kl. 15:57 #275302kinugawaDeltagareVäghållningen innan 2018 och så såg bara 2017 i det stycket när jag skummade 🙂
Sorry Igge. Det är jag som skrivit fel där. Nu står det som det borde vara!
27 februari, 2015 kl. 17:31 #275298IggeDeltagareNo harm no foul, blir fränt att följa projektet hur som helst 🙂
15 mars, 2015 kl. 23:37 #275303kinugawaDeltagareKöpte lite delar av en trevlig kille på forumet.
Perrin roterad uppipe.
Perrin roterad downpipe.
HKS Grenrör.
Tial WG,n var köpt tidigare. Och den satt som en smeck!Nu letar jag passande turbo med t3-anslutning, Kollar begagnat först, annars får det bli en ny troligtvis gtx30/gt30 eller liknande. så om någon har en turbo för typ 500 hp är det bara att hojta. V-bandsanslutning fungerar också så får jag svetsa om DP,n.
Här kommer lite bilder på nya inversteringarna.
23 mars, 2015 kl. 10:49 #275304 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.