- Detta ämne har 30 svar, 7,297 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2012 kl. 19:46 #29318Jonas.LDeltagare
Då va det dags igen…Har än en gång övertalat mig själv att det inte finns något bättre än Subaru så det fick bli en till 😉
Största anledningen är väl att jag saknat min gamla Type R från dagen jag sålde den..Jag tog tåget upp till Sundsvall från Göteborg en tidig fredag morgon och ca 16 timmar senare va jag hemma, Bilen blev en STi Type R igen, fast denna gången en vit 00a, har alltid varit lite avundsjuk på gilarski och goffemannen att dom har vita så nu är överlycklig att jag äger en själv 🙂
Bilen har rullat ca 7500 mil och har varit i Sverige sen 2003, mest norrlands körd vilket även syns på skicket.
Det som va gjort med bilen när jag köpte den är följande:
Mappad med unichip av Pär Johansson när han va på Trollspeed.
3″ catback av okänt märke.
Apexi öppet filter.
Blitz I-D V3 Rev Speed Meters. (mäter hastighet, tidtagning och lite annat bös)
H&R Sänkningssats.
Rota GRA fälgar 17×7.5″ 7.9kg
Autometer laddtrycksmätare.
Autometer lambdamätare.
Sitter även standard mätare för Oljetryck, vattentemp och volt i mitten konsol.
Race equip stänkskydd.Nu är bilen avställd och planer för vintern börja komma upp.
Det som är tänkt att göra är:Ur med inredning för att senare skrapa asfaltsmattor och efter det lacka..
Nya bromsar och så blir det nog även coilovers.
Svarta klarglas lyktor, blinkers och positionsljus.
Lacka om fälgarna.
Sen även lite små saker 🙂Det är dom planerna jag har i huvudet just nu så får se vart det slutar.
Så här ser pärlan ut iaf:
Taskiga mobil bilder men va fan det får duga.
Hoppas någon kommer läsa trots att det säkert bli massa tråkiga bilder på en del skrapande i början 😀
Mvh Jonas
3 oktober, 2012 kl. 19:51 #248935goffemannenDeltagarevälkommen i klubben för vita type r v5-v6 =)
3 oktober, 2012 kl. 19:51 #248917Jonas.LDeltagareTänkte även höra fall någon vet lite om unichip ? Hur bra är det osv ?
Bilen laddar ca 1,3 bar det känns som det är lite väl mkt men kan ha fel ? Den går väldigt rent och fint så det är ingen man kan klaga på.
Finns kvitto från Trollspeed med effektpapper och att det är Pär som har gjort jobbet.
3 oktober, 2012 kl. 19:52 #248918Jonas.LDeltagarehehe thx m8 😉
välkommen i klubben för vita type r v5-v6 =)
3 oktober, 2012 kl. 19:52 #248936TomKDeltagareGrattis till köpet!
Tycker själv att vita TypeR är snyggaste Imprezan.Ska bli kul att följa! 🙂
3 oktober, 2012 kl. 19:53 #248938IggeDeltagareJag vill också gå med i den klubben 🙁
Snygg bil, med andra ord!
[Tapatalk]
4 oktober, 2012 kl. 06:33 #248916OlaaaDeltagareGrattis till en fin bil och välkommen tillbaka!
Var det inget kul med bakhjuls drivet? 😉4 oktober, 2012 kl. 06:53 #248934GilarskiDeltagareGött Jonas, kul & se dig i en Subaru igen 🙂
Laddtrycket om 1,3 bar är lungt, men det är lurigt att stirra sig blind på laddet då det egentligen bara säger hur mycket övertryck du har -> luft som inte motorn orkar svälja. Det kan ju tex. bero på en ineffektiv turbo eller IC -> varm luft, eller nåt annat.
Skulle snarare titta på effekten som ett mått på vad motorn utsätts för påfrestningar, gissar att du nu har 320 vevkusar? vilket knappast är nån fara för en EJ207 om den körs rätt & oljebytena är täta 🙂
4 oktober, 2012 kl. 07:15 #248937GyverDeltagareSnygg bil d—0.o—b Lycka till med projektet:)
4 oktober, 2012 kl. 09:06 #248914KvarnisDeltagareUnichip är så där, är inte helt tillfreds med att man bypassar standard ecu’n.
Men rätt instället så fungerar det.
1.3 är väl hyfsat normalt då bilen mappades.
Skulle inte ladda mer med piggy-back och org.mappsensor.Riktigt sprut är alltid bästa lösningen men kostar, Per kan ju säkert kolla igenom mappen för inte allt för stor peng, och det kan det ju vara värt 🙂
4 oktober, 2012 kl. 09:54 #248919Jonas.LDeltagareTack så mkt TomK, igge och Gyver 🙂
Grattis till en fin bil och välkommen tillbaka!
Var det inget kul med bakhjuls drivet? 😉Tack tack ! Hade helst haft en av varje men måste jag välja så blir det fyrhjulsdrivet 😉
Gött Jonas, kul & se dig i en Subaru igen 🙂
Laddtrycket om 1,3 bar är lungt, men det är lurigt att stirra sig blind på laddet då det egentligen bara säger hur mycket övertryck du har -> luft som inte motorn orkar svälja. Det kan ju tex. bero på en ineffektiv turbo eller IC -> varm luft, eller nåt annat.
Skulle snarare titta på effekten som ett mått på vad motorn utsätts för påfrestningar, gissar att du nu har 320 vevkusar? vilket knappast är nån fara för en EJ207 om den körs rätt & oljebytena är täta 🙂
Det känns kul att vara tillbaka med 🙂
Kan ta en bild pappret och lägga upp, står dock i kw på det.Unichip är så där, är inte helt tillfreds med att man bypassar standard ecu’n.
Men rätt instället så fungerar det.
1.3 är väl hyfsat normalt då bilen mappades.
Skulle inte ladda mer med piggy-back och org.mappsensor.Riktigt sprut är alltid bästa lösningen men kostar, Per kan ju säkert kolla igenom mappen för inte allt för stor peng, och det kan det ju vara värt 🙂
Okej tack då har jag lite koll påt, blir väl att kolla igenom mappen för säkerhetsskull.
Men helst skulle man ju velat ha annat sprut men som sagt det kostar ju också.4 oktober, 2012 kl. 20:17 #248920Jonas.LDeltagareHär kommer en bild på effekt pappret från Trollspeed: (ursäkta kvaliten)
Började riva ur lite inredning idag med:
Vi har flyttat till ett annat garage och jag har fått en mkt bättre plats än förra året så jag är gör nöjd, så mesta tiden idag gick till att bygga arbetsbänk och städa typ 🙂
5 oktober, 2012 kl. 14:18 #248939JoakimgabrielssonDeltagareHade jag inte ställt av bilen hade jag kommit och smygkikat i helgen! Varför hade vi inte sådana här leksaker när vi var små på ekebergsvägen?
5 oktober, 2012 kl. 21:41 #248921Jonas.LDeltagareHade jag inte ställt av bilen hade jag kommit och smygkikat i helgen! Varför hade vi inte sådana här leksaker när vi var små på ekebergsvägen?
Synd, det hade varit kul.
hehe ja du, tur man hade crossen så man fick gasa med nått 🙂7 oktober, 2012 kl. 17:27 #248922Jonas.LDeltagareIdag har jag lagt ner 5 timmar av mitt liv på att skrapa bort asfalts mattan, Ska dock gå igenom det igen och tvätta rent sen slipa innan lack.
Det blev en del 😀
Pallbocks räcer
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.