Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Snyggt så ska det å ut 🙂

Tyvärr så kostar ett bra sput en massa $, vad har du för planer med bilen?

Det är ganska avgörande vad kan ska kosta på TBH, men jag har en hyfsad ide om vad som är bra till en viss effekt 🙂

Jonas.L
      Deltagare

Snyggt så ska det å ut 🙂

Tyvärr så kostar ett bra sput en massa $, vad har du för planer med bilen?

Det är ganska avgörande vad kan ska kosta på TBH, men jag har en hyfsad ide om vad som är bra till en viss effekt 🙂

Ja du, Köra en del bana är väl tänkt, Så däck,bromsar och coils går föra motor just nu.
        Men som sagt vill ju gärna kolla över mappen så allt står rätt till.

Låt höra din ide annars ? 🙂

Jonas.L
        Deltagare

Då är det färdigt lackat i bagaget och baksätet, Jag hade tänkt att pensla golvet fram istället för att spruta då jag ändå tänkt ha mattan kvar så det får vänta tills detta har torkat och maskeringen är borta 🙂

Joakimgabrielsson
          Deltagare

Blir ju svinbra! sprutar du i garaget eller har du lämnat in?

Jonas.L
            Deltagare

Blir ju svinbra! sprutar du i garaget eller har du lämnat in?

Det duger, Jag kör i garaget 🙂

Jonas.L
              Deltagare

Så då vart det äntligen klart.

Senare i veckan tänkte jag montera tillbaks lite inredning, sen får man se vad som händer 🙂

Joakimgabrielsson
                Deltagare

Flocka brädan!!

Jonas.L
                  Deltagare

Flocka brädan!!

Hade vart nått, Men vet inte fall jag orkar 😛

Jonas.L
                    Deltagare

Någon som vet om det går ta bort toningen ? Har letat efter skarvar att dra loss skiten men hittar inget, va samma på min blåa och jag stör mig fruktansvärt på det..
                      Kanske va så att just Type R:en såldes med fabriks toning och det helt enkelt inte går att ta loss ?

Sen har jag beställt klarglas positionsljust, blinkers till fram och sidorna.
                      Struntade i svarta lyktor då jag säkert skulle tröttna påt 😛

Har även hittat nya skivor och belägg från godspeedbrakes som jag tänkt beställa, även en personal moccaratt kommer inhandlas.

Christian S
                      Deltagare

ja det är standard med tonade rutor på Type R.
                        blir svårt att ta bort det iom att det inte sitter någon film på utan det är glaset som är tonat 😉

Jonas.L
                        Deltagare

ja det är standard med tonade rutor på Type R.
                          blir svårt att ta bort det iom att det inte sitter någon film på utan det är glaset som är tonat 😉

Precis som jag trodde då. Skit !

Turbovin
                          Deltagare

P1orna hade inte tonade rutor däremot. Om det stör dig riktigt mycket kan du ju försöka få tag på rutor från en sån, står väl en sån på en skrot nånstans i Sverige 🙂 Gillar inte heller tonat men det stör inte så mycket att jag lägger den energin på det.

Christian S
                            Deltagare

haha, jag tycker tvärtom. tycker det är gött som fan att det är tonat, tycker dåck att det är lite väl ljust och har ett par gånger funderat på att tona dom mörkare.
                              tror inte jag har ägt en enda bil som inte har haft tonade rutor:D

Jonas.L
                              Deltagare

P1orna hade inte tonade rutor däremot. Om det stör dig riktigt mycket kan du ju försöka få tag på rutor från en sån, står väl en sån på en skrot nånstans i Sverige 🙂 Gillar inte heller tonat men det stör inte så mycket att jag lägger den energin på det.

Nja, hade det varit vanlig toning hade jag dragit bort det direkt men lite väl mkt jobb att byta rutor, Får väl stå ut med det, har ju klarat mig rätt bra hittills så 🙂

Jonas.L
                                Deltagare

Lite uppdatering utan bilder då.

Har satt dit nya skivor och belägg från godspeedbrakes, lackat fjäderbenen, satt tillbaka all inredning till besiktning sen åker baksätet ur igen, monterat en dawes device, gjort en ny hållare till laddtrycks mätaren istället för att ha den i a-stolpen som ser förjävligt ut numera 😛

Framöver ska jag lägga en beställning på nya däck från England tänkte jag, blir likadan som sitter på nu, Yokohama parada spec 2.
                                  Plus fixa lite små saker för utseendets skull som kommer bli riktigt fett tror jag 😉 Och mecka cross !!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.