- Detta ämne har 95 svar, 23,252 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2011 kl. 17:21 #227452tonfisken89Deltagare
Idag tänkte jag att jag skulle skruva isär blocket helt… Jovisst, lossa olje- och vattenpump utan problem och skulle ge mig på bultarna som håller ihop blocket.
Visar sig att det är ännu en 12-kants hylsa 12-13 mm, hylsan ska dessutom vara en längre modell. Någon som har en sådan? Eller vet exakta modellen så att man kan beställa en? 🙂10 augusti, 2011 kl. 17:33 #227411NickeHDeltagareEdit:
Vad menas med “cdb”? 🙂
Jag antar att Kvarnis menar Closed deck block, dvs ett stängt block som håller för mer effekt än de vanliga öppna då det har mer gods dvs det kommer inte “flexa” vid höga uffektuttag dock spelar det ingen roll vid runt 300-350 hk.
10 augusti, 2011 kl. 18:12 #227453tonfisken89DeltagareJag antar att Kvarnis menar Closed deck block, dvs ett stängt block som håller för mer effekt än de vanliga öppna då det har mer gods dvs det kommer inte “flexa” vid höga uffektuttag dock spelar det ingen roll vid runt 300-350 hk.
Okej 🙂 de visste jag faktist inte… Har inte haft bilen så länge, måste nog läsa på lite mer om sådant här.
10 augusti, 2011 kl. 19:06 #227410kamikazeDeltagareSå här ett closed deck block ut
Som du ser så är det inte så mycket tomrum runt cylindern vilket gör att det inte flexar i materialet och då kan man ta ut högre effekter 🙂
10 augusti, 2011 kl. 19:49 #227402KvarnisDeltagareVad jag kunnde se på de olija bilderna så har du ett cdb.
Dvs ett ph21 block som a cente trust och 48mm stkar.
At modda till rear trust tja ~3k skulle jag tro.10 augusti, 2011 kl. 20:08 #227418TomKDeltagareSå här ett closed deck block ut
Som du ser så är det inte så mycket tomrum runt cylindern vilket gör att det inte flexar i materialet och då kan man ta ut högre effekter 🙂
Mmm motor porr! 🙂
11 augusti, 2011 kl. 08:29 #227403KvarnisDeltagareMmm motor porr! 🙂
Jeep, tur man har några liggandes i garaget 😀
9 november, 2011 kl. 13:06 #227454tonfisken89DeltagareVar ett tag sen jag uppdaterade tråden.
Projektet har stått still ett tag nu men det är inte nedlagt. Idag fick jag lossat oljekylaren och rengjort den lite.
Efter ett ras som detta, ska man skaffa en ny oljekylare eller räcker det med att göra ren den ordentligt? (bild kommer)
Funderar på att använda ultraljudstvätt till blockhalvorna och topparna borde göra susen för att få bort all skit.
29 november, 2011 kl. 09:55 #227455tonfisken89DeltagareLiten uppdatering om projektet.
Har lämnat in block och toppar för tvätt. Om det behövdes skulle han även hona blocken.
Topparna provtrycktes, 2 avgasventiler var inte riktigt täta så han skulle kolla på det med.
Lämnade in allt på Lindome Motorrenovering, sicken verkstad han har alltså!
20 mars, 2012 kl. 16:24 #227456tonfisken89DeltagareFörsta beställningen gjord:
Your order contains:
1 x Subaru Impreza Turbo Genuine Subaru Engine Gasket Set 92 to 96
1 x Subaru Nitrided CrankShaft EJ20 75mm Stroke & ACL Race Bearings End Thrust
1 x Subaru Cylinder Block Rebuild Kit 1993 to 2011 Genuine Subaru
1 x Graphogen Colloidal Paste a must for any engine build
1 x 1 Three Bond Liquid Grey 1215 Engine & Gearbox SealerNästa beställning blir innehåller detta:
Beställning 1. gjordes från japanesecarimports, verkar vara riktigt snabb frakt. Förväntat leverans datum är på torsdag.
Ska bli gött att få komma igång med detta nu!
20 mars, 2012 kl. 17:14 #227433RednavasDeltagareKul att se att det händer nått 🙂
25 mars, 2012 kl. 20:07 #227415GilarskiDeltagareBlir det 2,1L ?
25 mars, 2012 kl. 21:05 #227487GyverDeltagareBlir det 2,1L ?
Nope, han kör med 75mm slaglängd på veven:)
26 mars, 2012 kl. 07:37 #227457tonfisken89DeltagareNope, han kör med 75mm slaglängd på veven:)
Som Gyver säger , så får det bli 🙂 fick hem delarna i fredags, bilder kommer.
Väntar nu bara på kolvarna, dom ligger nere i Florida för tillfället.
26 mars, 2012 kl. 08:02 #227488GyverDeltagareSom Gyver säger , så får det bli 🙂 fick hem delarna i fredags, bilder kommer.
Väntar nu bara på kolvarna, dom ligger nere i Florida för tillfället.
Härligt med nya prylar på ingång 🙂 Blir det ecutek?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.