Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 96 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Men för farao gubbar, inte ska du åka runt med 440 spridare när du har så trevlig motorspec 😉

tonfisken89
      Deltagare

Men för farao gubbar, inte ska du åka runt med 440 spridare när du har så trevlig motorspec 😉

Haha! Menar du att jag ska kräma ut mer? Då får jag väl skaffa annan turbo till 550cc och det säger ekonomin NEJ till 🙂
        Alternativt skicka iväg min turbo för byta av avgashus för att få den roligare td05-20g?

TomK
        Deltagare

Haha! Menar du att jag ska kräma ut mer? Då får jag väl skaffa annan turbo till 550cc och det säger ekonomin NEJ till 🙂
          Alternativt skicka iväg min turbo för byta av avgashus för att få den roligare td05-20g?

1000cc och E85! 😉 😀

tonfisken89
          Deltagare

1000cc och E85! 😉 😀

Jag har funderat på det men nu när jag sålt min brukis måste jag få igång subban. Har bokat mappning till den 1 Aug och motorn är inte i än.

Men, E85 hade vart najs!

tonfisken89
            Deltagare

Nya hopprepet med tillhörande rullar och vattenpump.

En viss skillnad på pumphjulet.

tonfisken89
              Deltagare

Tänkte ha mätarna såhär.

tonfisken89
                Deltagare

Nya soppapumpen

csjovold
                  Deltagare

Har också funderat på RCM pumpen, är den specad för E85? 🙂

tonfisken89
                    Deltagare

Har också funderat på RCM pumpen, är den specad för E85? 🙂

Kunde inte läsa mig till något om E85 för den men kan inte tänka mig annat än att det ska funka. Finns säkert någon här på forumet som kör etanol i pumpen 🙂

csjovold
                      Deltagare

Kunde inte läsa mig till något om E85 för den men kan inte tänka mig annat än att det ska funka. Finns säkert någon här på forumet som kör etanol i pumpen 🙂

Okej, näe hittade inte heller något om E85 på RCMs hemsida. Men som du säger så vore de konstigt om de inte funkade..

tonfisken89
                        Deltagare

Äntligen! Bilen startar och går! Känns så sjukt gött, bara mappning kvar på onsdag nästa vecka så ska det nog gå att köra 🙂

Men, Check Engine lyser. Kopplade ihop felsökningstrådarna under ratten men det gav inget resultat. Funkar det inte att läsa felkoder på detta vis med Apexis styrsystem kanske? Några tips på hur jag kan läsa dom?

Jaja, bara bilen går så ska nog det andra gå att fixa.

tonfisken89
                          Deltagare

Äntligen är bilen mappad av Maxxtuning och går som en klocka!

Mappningen gick bra förutom att bilen började misstända när man började ladda på lite värre, detta löstes genom att byta tändstift som knackades ihop till 0,4 mm.
                            Man var ju helt sjuk nervös när han började köra på rullarna!

Har även vart och besiktigat bilen och fick en tvåa på tomgången. Låg rätt mkt för högt men detta hade jag på känn då bilen går lite väl fett då. Ska byta sensorn i DPn och sen ställa in lite i mappen och besiktiga om 🙂

Är bara sjukt glad att bilen går!

Jocke.T
                            Deltagare

Grattis 🙂
                              Vad blev det för effekt?

tonfisken89
                              Deltagare

312 motorhästar och 253 på hjulen 🙂

Gyver
                                Deltagare

Grymt! Kan tänka mig att det känns skönt efter all väntan:-) Bra jobbat

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 96 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.