Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #240158
    Fricke.w
    Deltagare

      Ja de är bara att gratulera till en grym bil, grattis 🙂

      #240157
      Red_Mike
      Deltagare

        http://www.Rallytech.co.uk har den kofångaren. Jag kollade runt lite efter en sådan till min bil med ett tag. PBZ kan ta hem den åt dig om du inte vill göra det själv. Pris förslaget jag fick 2011-07-08 var:
        6500+frakt för den äkta WRC fronten utan skärmar
        6200+frakt för wrc replican

        Hittar du fler sidor som har den fronten till billigare pris så dela gärna med dig! 🙂 Grattis till en riktigt fin bil också!

        #240170
        Mäki
        Deltagare

          Tack så mycket allihopa!! 🙂

          http://www.Rallytech.co.uk har den kofångaren. Jag kollade runt lite efter en sådan till min bil med ett tag. PBZ kan ta hem den åt dig om du inte vill göra det själv. Pris förslaget jag fick 2011-07-08 var:
          6500+frakt för den äkta WRC fronten utan skärmar
          6200+frakt för wrc replican

          Hittar du fler sidor som har den fronten till billigare pris så dela gärna med dig! 🙂 Grattis till en riktigt fin bil också!

          Okej! Tackar!!
          Själv har jag hållit utkik efter den fronten på t.ex Japperformanceparts.co.uk (begagnade delar), dom brukar även kunna ha fastän det inte finns annons så man mailar bara dom. Sen tittar jag lite då och då på Ebay men lägger pengarna på andra håll istället då det finns med “akuta” saker 😉

          Mvh Marcus

          #240171
          Mäki
          Deltagare

            Hoppas någon moderator kan hjälpa mig ändra rubriken på tråden!

            Jag har suttit och forskat med alla papper nu för att kunna registrera den, bilen är såld som en 2002 årsmodell, men tydligen är det en som är byggd mellan 2000.08-2001.08
            Så tydligen byggdes bilen någongång däremellan men togs inte ut, och enligt Modellkoden så är det en Subaru Impreza WRX STi Type RA, så det verkar inte vara en Spec C ändå, fastän det stod så i annonsen. Men jag är inte bitter, bilen går som ett troll och är fortfarande en ovanlig bil 🙂

            Tänkte bara att jag skulle dela med mig av lite nyfunnen info 😉

            Koden är GDBA4DH
            http://www.j-garage.com/subaru/impreza/gdb/code.htm

            Mvh Marcus

            #240172
            Mäki
            Deltagare

              Lite vintergodis, maffigare fuelrails och ett gäng 850cc spridare. Ska även dra lite nya bränsleslangar i motorutrymmet, därför ska jag inte göra något i vinter 🙂

              #240150
              andreaswrx
              Deltagare

                http://www.Rallytech.co.uk har den kofångaren. Jag kollade runt lite efter en sådan till min bil med ett tag. PBZ kan ta hem den åt dig om du inte vill göra det själv. Pris förslaget jag fick 2011-07-08 var:
                6500+frakt för den äkta WRC fronten utan skärmar
                6200+frakt för wrc replican

                Hittar du fler sidor som har den fronten till billigare pris så dela gärna med dig! 🙂 Grattis till en riktigt fin bil också!

                var det priset enbart för fronten? för det är 4 delar som du måste ha för att det ska funka? men det kanske du vet?

                front
                höger dimljusskydd
                vänster dimljusskydd
                komplet grill

                #240151
                FeA
                Deltagare

                  Ojojoj, stenhårt! Sno Pelles STi-vinge från den blå och släng på tycker jag! 🙂

                  Psst, Midlanda motorpark 26 Maj – var klar tills dess! 😉

                  #240173
                  Mäki
                  Deltagare

                    Ojojoj, stenhårt! Sno Pelles STi-vinge från den blå och släng på tycker jag! 🙂

                    Psst, Midlanda motorpark 26 Maj – var klar tills dess! 😉

                    Tackar! 😉 Nejnej! Här blir det vinglöst, det är hårt 😉

                    Jag vill vara färdig så fort som möjligt! Vart ligger Midlanda och med vilka åker man? 🙂

                    Mvh Marcus

                    #240182
                    Gystompa
                    Deltagare

                      Fränt Mäki. Kul och se att du fick köpa din Jdm:are till slut 🙂

                      Vart det nån härikring som köpte wrx:en??

                      #240174
                      Mäki
                      Deltagare

                        Fränt Mäki. Kul och se att du fick köpa din Jdm:are till slut 🙂

                        Vart det nån härikring som köpte wrx:en??

                        Ja, plötsligt händer det!! 😀

                        Japp, Manne uppe i Järbo köpte WRX:en, han kom och brummade förbi utanför mig nu för en kvart sen, vemodigt är det :p

                        #240152
                        FeA
                        Deltagare

                          Tackar! 😉 Nejnej! Här blir det vinglöst, det är hårt 😉

                          Jag vill vara färdig så fort som möjligt! Vart ligger Midlanda och med vilka åker man? 🙂

                          Mvh Marcus

                          Men va fan, gillar inte wingless. Kör på en S203 då! 😉

                          Vi är en 10-15st som brukar åka upp varje vår och åka. Bankostnad för en hel dag är ca 1500kr, då får du åka tills du (eller bilen) inte orkar mer 🙂

                          Ligger alldeled före Härnösand. Åker upp kvällen före och sover på hotell i Sundsvall.

                          #240175
                          Mäki
                          Deltagare

                            Men va fan, gillar inte wingless. Kör på en S203 då! 😉

                            Vi är en 10-15st som brukar åka upp varje vår och åka. Bankostnad för en hel dag är ca 1500kr, då får du åka tills du (eller bilen) inte orkar mer 🙂

                            Ligger alldeled före Härnösand. Åker upp kvällen före och sover på hotell i Sundsvall.

                            Låter klart skitroligt, får se hur det går med reggningen bara 🙂

                            #240159
                            Fricke.w
                            Deltagare

                              Hoppas någon moderator kan hjälpa mig ändra rubriken på tråden!

                              Jag har suttit och forskat med alla papper nu för att kunna registrera den, bilen är såld som en 2002 årsmodell, men tydligen är det en som är byggd mellan 2000.08-2001.08
                              Så tydligen byggdes bilen någongång däremellan men togs inte ut, och enligt Modellkoden så är det en Subaru Impreza WRX STi Type RA, så det verkar inte vara en Spec C ändå, fastän det stod så i annonsen. Men jag är inte bitter, bilen går som ett troll och är fortfarande en ovanlig bil 🙂

                              Tänkte bara att jag skulle dela med mig av lite nyfunnen info 😉

                              Koden är GDBA4DH
                              http://www.j-garage.com/subaru/impreza/gdb/code.htm

                              Mvh Marcus

                              Du har allra minst en spec c, då RA ersates av spec c på new age, och efter som du har en new age, så ligger din model nog i bryttet, för när den gick över för att kallas spec c 🙂 är vad jag läst mig till i alla fall?

                              #240176
                              Mäki
                              Deltagare

                                Du har allra minst en spec c, då RA ersates av spec c på new age, och efter som du har en new age, så ligger din model nog i bryttet, för när den gick över för att kallas spec c 🙂 är vad jag läst mig till i alla fall?

                                Är lite luddigt! 😉

                                #240154
                                Turbovin
                                Deltagare

                                  Som jag förstått det finns det nåt som heter Spec C Type RA på newage. Borde finnas info på http://www.typera.co.uk

                                  Stenhård bil för övrigt 🙂

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.