Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22311
    jraberg
    Deltagare

      Hejsan!

      har surfat runt lite på en massa HTPC forum bl.a dvdforum.nu och insett att det där med stickys är faktiskt ganska bra. Borde vi inte kunna införa det här åxå?

      som t.ex. under väghållning etc. så varje år, slår aldrig fel..kommer det en fråga om vilka däck vilken ET etc.
      varför inte ha en sticky om just detta, även om man kan söka så kanske man borde ha en fast tråd som tar upp just de vanligaste frågorna. Eller tips när de kommer?

      Kanske innebär för mkt jobb och då tycker jag inte Webbis ska belastas med det åxå men om det är genomförbart varför inte?

      -JR:-)

      #191155
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Håller med, trådar som blir specifika “faq:s”, där folk fyller på kontinuerligt rockar…men då är det inte fel att ha en forummotor som tillåter sökning inom trådar (har inte kollat om vårat kan den grejen, tror inte det dock :D).

        /J

        #191158
        Niklas
        Deltagare

          Problem med en FAQ tråd är att det lätt kan spåra ur eller att kvalitén på hur informativa inläggen kan vara varierar. Eller ni tänkte en låst tråd som uppdateras av en person? Att ha en lång tråd där alla kan skriva och fråga känns bara jobbig.

          #191156
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Det handlar mer om hur hård moderering man vill ha, men du har en poäng Niklas. 🙂

            /J

            #191157
            jraberg
            Deltagare

              jo, så sant som det är sagt. men jag tycker nog att de lyckas hålla sig på mattan ganska bra i de sticky trådar jag tittat runt i.
              Har inte försökt skriva i en sån men det verkar iaf. som att gemene man kan updatera den. Nackdel dock att det finns risk för att de blir För långa.

              Men meningen med dem är ju inte att folk ska skriva i dem med frågor de finns där för att informera. Som t.ex. på avsforum tror jag det är, där de har ngra stickys om vad som krävs för att byggga en htpc vilken hw som rekommenderas. Vilket Frontend system som funkar med vad.
              Kolla t.ex. på avsforum kommer inte ihåg hela adressen så ni får googla..
              Lite Då och då tycker jag det dyker upp trådar här som kan vara värda att göra “stickys” av som när ngn monterar xtraljus eller byter bromsar eller Tonys utvärdering av Öhlinsarna sånt som jag tror skulle hjälpa många forumnybörjare.

              Kanske är vårt forum lite av en annan typ, och mkt av infon finns redan på vår hemsida, men kalla fakta visar att det är fler som använder bbs’en än läser hemsidans faq. så kanske man kan ha en sticky som guidar till dessa Faq’s?

              -JR

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.