Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    555_STI
    Deltagare

Hälsa tillbaka! :DJag “kan själv” som det heter och handlade direkt från PPG (och installerade själv med om det var otydligt). :)/J

Få bilen tillbaks imorgon med allt monterat inkl ny avgassystem 😀

Endast som saknas är FMIC som väntar förtförande i England 🙁

Hörde idag att den går mycket mycket bättre iaf!

555_STI
      Deltagare

Hälsa tillbaka! :DJag “kan själv” som det heter och handlade direkt från PPG (och installerade själv med om det var otydligt). :)/J

Få bilen tillbaks imorgon med allt monterat inkl ny avgassystem 😀

Endast som saknas är FMIC som väntar förtförande i England 🙁

Hörde idag att den går mycket mycket bättre iaf!

Klasagasa
        Deltagare

Grattis!
          Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.
          Ha det!

Klas.

Klasagasa
          Deltagare

Grattis!
            Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.
            Ha det!

Klas.

555_STI
            Deltagare

Grattis! Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.Ha det!Klas.

Imorrn är lite svårt. skall bära mattor till ishallen em och jobbar också.. men Lördag/Söndag är jag definitivt upp för en liten tur ut från stan!.. måste provköra lite.. fast jag kommer ta det lite lungt första gång 🙂 Jag skicak nån mess Lördag!

Vi hörs!

Steve

555_STI
              Deltagare

Grattis! Ska bli kul att se och höra henne inom kort! En liten tur ut på landet kanske? Redan imorrn? Jag tar gärna en helgtur.Ha det!Klas.

Imorrn är lite svårt. skall bära mattor till ishallen em och jobbar också.. men Lördag/Söndag är jag definitivt upp för en liten tur ut från stan!.. måste provköra lite.. fast jag kommer ta det lite lungt första gång 🙂 Jag skicak nån mess Lördag!

Vi hörs!

Steve

SPiKE
                Deltagare

Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n)
                  Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

SPiKE
                  Deltagare

Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n)
                    Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

555_STI
                    Deltagare

Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n) Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

Yepp 😀 fick den tillbaks efter lunch idag och var sen till klubben att hjälpa gör klar allting innan Kung Fu uppvisning imorgon :9

Kommer var lite upptaget under dagen imorgon (Show börjar kl 15:00 och skall igenom allting några gånger innan) och Sondag men efter det? Måste prova lite :D.. men hittils så känslor säger att den är mycket bra!! Har ni tid imorgon lite senare eller Sondag?

Förressten Apexin var rätt bra, jag troligvis behöver bättre spridare eftersom de verkar inte klara av det med den högre laddtryck. Så nya spridare blir det snart med FMIC när den kommer 😀 De kommer beställa nu Apexi Kabeln från Nya Zealand. Tydligen endast ställe man kan få den annars är Japan om man är nån sorts uber dealer av Apexi grejer 🙂

555_STI
                      Deltagare

Härligt Steve, jag såg din raket stå vid tae kwon do(stavning?) lokalen i Tannefors idag. (Så vida det inte finns flera 555-blå Imprezor med guldfälgar i sta´n) Jag är gärna med på en tur i helgen, var och jobbade i Ulrika idag och dit är det finfin väg, kanske kan vara nå´t?

Yepp 😀 fick den tillbaks efter lunch idag och var sen till klubben att hjälpa gör klar allting innan Kung Fu uppvisning imorgon :9

Kommer var lite upptaget under dagen imorgon (Show börjar kl 15:00 och skall igenom allting några gånger innan) och Sondag men efter det? Måste prova lite :D.. men hittils så känslor säger att den är mycket bra!! Har ni tid imorgon lite senare eller Sondag?

Förressten Apexin var rätt bra, jag troligvis behöver bättre spridare eftersom de verkar inte klara av det med den högre laddtryck. Så nya spridare blir det snart med FMIC när den kommer 😀 De kommer beställa nu Apexi Kabeln från Nya Zealand. Tydligen endast ställe man kan få den annars är Japan om man är nån sorts uber dealer av Apexi grejer 🙂

555_STI
                        Deltagare

Nu efter absurd lång död tid har jag lite mer att rapportera 😀

Till slut blev det 740cc spridare, Datalogit inhandlat från en supertrevlig SSI medlem som är nu monterat och vi skall testa nästa vecka, och IC “BOLT ON” Kit är nu monterat och klar. Den passade mycket bättre efter att såga av lite av rören, skärmen och hade kapat bort halva fronten 🙂

Dock den ser inte helt origonal ut på bild 🙂 Har också lackat kolfiberhuv och så nu har den “facelift” huv, grill och lampor, plus dimljus kåpor som sitter bättre nu än på bilden.

http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_2571B.JPG

Patriks gammal Prodrive vinge är nu lagrat, målat och monterat på bilen

http://www.no-justice.org.uk/SSI/IMG_2575B.JPG

Och det bästa! Idag besiktade jag bilen 😀 precis i tid. Nästa måndag lämnas i bilen till LMS i Linköping för mappning av E85 :7

bättre biler kommer senare (när bilen är tvättad) 🙂

Nu har jag bestämt mig att inte köpa en nyare Spec C, jag har haft jkligt mycket kul att börja mecka själv och vill fortsätta på en lite billigare variant först.

Satsar nu på att köpa Coilovers, Stoptech bromsar och ev 6 växlad låda under året/början av nästa år.

555_STI
                          Deltagare

Nu har man fixat och skruvat lite till 🙂

Datalogit är monterat och t.om en Wideband lambda.

Nu kommer nästa bekymmer dock :S

Under mappning visar det sig att LMM maxar ut! värje gång man fixa en problem så kommer en till 😉 är det inte alltid så??!

Nån som har haft en liknande problem och har nån förslag till vad man skall köpa för LMM? 🙂

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.