Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1328
    ricco
    Deltagare

      ska serva min impreza GT- 97 10.000mil va förbi landrins bil i västerås och fick ett pris på 16-17000 kr, då kamremmsbytat skulle kosta runt 7000kr, tycker att de låter SVINDYRT.. va säger ni, är de ett vettigt pris??

      #44313
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Det är delar för 4-5000:- på ett kamremsbyte, och jobbet tar ~2 timmar.
        Sedan är det alla vätskor för ett par lock på det, och en ~3 timmar på bytet av dessa om allt flyter normalt. 🙂

        Så nog låter det som att de tog i friskt allt…

        /J

        #44314
        lunkan
        Deltagare

          Ring o kolla med Eskilstuna Bilforum dom kanske kan ge ett bättre pris! http://www.ebilforum.se/start.html Lasse där är en bra gubbe att ha o göra med men jag vet tyvärr inget om verkstadpriserna.

          #44317
          nukem
          Deltagare

            ja betala 8000 SEK för kamrem o tror dom byta vätskor då också.. min hade bara gått 8000 mil då men

            i helsingborg

            #44315
            lunkan
            Deltagare

              Kom på att du kan kolla med dessa killar oxå http://www.ccmotors.d.se/main.html Det är ju inte långt från Västerås till dom här två ställena.

              Lycka till med prisjakten, billigast är det nog att göra det själv!

              #44318
              ricco
              Deltagare

                okej.. tack för förslagen..ska kolla upp de, jo klart man kan göra de själv men är lite rädd för just kamremmsbytet, ingen som vill hjälpa? 😉 känns lite bättre nu 😛 haha!

                #44316
                locko99
                Deltagare

                  10023:- kostade det på mina WRX -01 vätskor, kamrem ja allt som skulle göra i 10000mila servicen. Dock kostade sissta spännaren till kamremen 1500:- och denna behövde inte alltid bytas.

                  //Mappe

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.