SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Stötdämpare – engelskahjälp? :)

• Detta ämne har 7 svar, 1,127 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av Adam K.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    p_ilis
    Deltagare

Hej!

Ska köpa stötdämpare och skrev att jag har en ”European WRX STi 2.0 2003 6 speed gear box and 5×100 hub I think”.

Fick då detta svar tillbaka:
      ”Double check on that 5×100 please. What is really relevant is the clevis for the knuckle, but the 5×100 is the indicator.”

Någon som vet vad det kan betyda? Tycker Clevis for the Nuckle låter som något dåligt rockband.. :+

/Peter

Adam K
      Deltagare

Det är klart att du har 5*100, jag tror att din counterpart blev orolig när du skrev ’I think’.

Årmodellerna kan vara lite röriga som du vet, skriv att du har en blobeye och att det är 5*100, och be för säkerhets skull att de förtydligar vad ’clevis for the nuckle’ är.

p_ilis
        Deltagare

Det är klart att du har 5*100, jag tror att din counterpart blev orolig när du skrev ’I think’.Årmodellerna kan vara lite röriga som du vet, skriv att du har en blobeye och att det är 5*100, och be för säkerhets skull att de förtydligar vad ’clevis for the nuckle’ är.

Tack för tipsen. Jo, det är lite rörigt med alla olika modeller och deras egenheter. Jag mailar det du skrev så får vi se vad han säger. 🙂

/Peter

p_ilis
          Deltagare

Från säljaren:

the clevis is the tabs on the strut that bolts to the knuckle.

Up front it’s where the lower bolt and the camber bolt go.

when subaru moved to the 5×114.3 setup on the STi they made it wider and changed the bolt spacing.

That’s why 05+ STi suspension won’t bolt up to the older setups.

Peter

Manor
            Deltagare

Det är klart att du har 5*100, jag tror att din counterpart blev orolig när du skrev ’I think’.Årmodellerna kan vara lite röriga som du vet, skriv att du har en blobeye och att det är 5*100, och be för säkerhets skull att de förtydligar vad ’clevis for the nuckle’ är.

…men Peter har väl inte en blobeye…han har ju en 2003:a vill jag minnas…

p_ilis
              Deltagare

Hum, jag har sådana här lysen:
                http://www.cadscoobies.com/images/tatton07%20006_0.jpg

Kan det vara en ”blobeye” eller är det någon annan typ måntro?

/Peter

specialized
                Deltagare

Hum, jag har sådana här lysen det vara en ”blobeye” eller är det någon annan typ måntro?/Peter

Jo , det är en blobeye. Årsmodellerna efter bugeye , dvs 03-05 iaf, benämns som blobeye 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                  ———————————-
                  Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Adam K
                  Deltagare

Just som Mattias säger.
                    Och för att förtydliga svaret så är det alltså avståndet mellan ’öronen’ (clevis) längst ner på fjärderbenen, och mellan hålen i dem, som är intressant
                    Och då ska det inte vara någon fara, du har ju 2003 (blob-eye) och 5*100.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.