SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Strul vid montering av DBA 4000

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    fluns
    Deltagare

Tänkte höra mig för om det är någon som har haft liknande problem vid monteringen.

Beställde ett par DBA 4000 skivor och Carbotech Bobcat belägg från PEAN i Augusti. Gav mig på att byta sakerna för ett par veckor sedan men lyckades inte få av oken.

Idag så fick jag hjälp av en mekaniker. Både av och påmontering gick bra, problemen började när jag rullade av lyften. Det lät förj*$ligt x( !! + att ABS lampan lös.
      Upp på lyften igen och till min skräck ser jag att ABS ringen som sitter på navet hänger lös.
      Det visar sig att skivorna är för ”grunda” på baksidan, så när vi drog fast hjulbultarna pressade skivan på ringen, tills den gick av.

Enl. PEAN så skulle dessa skivor vara direkt avpassade för Imprezan (MY99)Med facit i hand verkar det dock inte stämma.

Ska prata med PEAN i morgon, men om det är någon som har haft liknande problem eller har något förslag på vad man skall göra nu får gärna posta ett svar.

//Tomas

Desen
      Deltagare

Dags att gräva upp denna väldigt gamla tråd med för lite uppföljning tycker jag. Blev själv lite fundersam när jag satt och sökte på dessa skivor och hittade denna tråd.

Jag hörde med Pean Sweden om detta och DBA hade råkat blanda ihop 2 artikelnummer vilket resulterade i att Pean Sweden skickade en skiva de trodde passade men det var tyvärr fel. Felet rättades till direkt och killen med trasig abs krans blev fullt kompenserad.

Tyckte bara det var läge att följa upp så att ingen behöver vara rädd för att sätta på BDA4000 skivor pga. denna tråd.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

SPiKE
        Deltagare

Helt rätt Desen jag har DBA 4000 skivor och det är inga som helst problem med att dom passar på min GT -00

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.