- Detta ämne har 14 svar, 1,695 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2006 kl. 10:40 #975RXY430Deltagare
Funderar på att inhandla ett styrsystem. Nu är ju frågan vilket som är mest prisvärt… Har avc-r till turbotrycket och en bredbandslambda som skall monteras med den kommande downpipen. Om jag inte är helt fel ute så bör det väl gå att koppla bredbandslambdan till styrsystemet. Har även funderingar på att inhandla en map sensor.
Vill ha ett styrsystem som någon som är villig att hjälpa till med att mappa och installera.
17 februari, 2006 kl. 12:08 #41594SecretAgentManDeltagarea, Det är en djungel med vad som passar eller inte mellan styrsystem och bredbandslambdaburkar, och är det mappat ordentliget finns det ingen anledning att ha bredbandslambdan i.
b, Inget mappningsbart sprut är bättre än den som ställer in det.
c, Trollspeed och ett riktigt sprut (Autronic, GEMS, Motec) är en svårslagen lösning.
/J
17 februari, 2006 kl. 12:22 #41605STIredDeltagareBeror lite på hur mycket du vill betala med, skiljer ju lite i pris mellan de olika systemen.
Jag kör med motec mappat av JRM, de har en riktigt duktig mappare. Mappat mycket grupp-n bilar. Och numer även tagit fram en konverterare som gör att Motec kan använda signalerna från originalkancksensorn, vilket innebär att även motec går mappa så att den backar tändningen precis som originalecut gör…:)
Vet inte om nåt sånt finns till de andra systemen, men det har säkert de som mappat själva bättre koll på 😉
Tror säkert att GEMS, AUtronik, etc funkar fint med, så länge mapparen sköter sitt jobb 😉
17 februari, 2006 kl. 12:23 #41599simoDeltagareVa e nu detta Jerry… hade förväntat mig att det skulle stå LINK över hela skärmen 😉
/U
17 februari, 2006 kl. 12:25 #41595SecretAgentManDeltagareJapp, Link är fin skit med. 😀
/J
17 februari, 2006 kl. 14:49 #41604pannanDeltagareBeror lite på hur mycket du vill betala med, skiljer ju lite i pris mellan de olika systemen.Jag kör med motec mappat av JRM, de har en riktigt duktig mappare. Mappat mycket grupp-n bilar. Och numer även tagit fram en konverterare som gör att Motec kan använda signalerna från originalkancksensorn, vilket innebär att även motec går mappa så att den backar tändningen precis som originalecut gör…:) Vet inte om nåt sånt finns till de andra systemen, men det har säkert de som mappat själva bättre koll på 😉 Tror säkert att GEMS, AUtronik, etc funkar fint med, så länge mapparen sköter sitt jobb 😉
Skulle gått på Autronic om man vill ha lite kulor kvar i kassan. Motec är dyrt och gör jobbet precis lika bra som Autronic.
17 februari, 2006 kl. 17:26 #41600GrusdraparnDeltagareKolla upp vilka erkännt duktiga “mappare” du har i närheten, diskutera med dem vad de tycker och vilka system de kan hjälpa dig med.
Mvh Klas – Åker GEMS från Trollspeed
18 februari, 2006 kl. 19:25 #41602RXY430DeltagareBredbandslambdan jag har är av modell AEM 30-4100 Gauge-type UEGO Controller, enligt installations papprena. MAP sensorn blir nog en
Jag är inte så sugen på att lägga +10kkr på att mappa bilen utan är väl mera ute efter något som kan inhandlas för en rimlig summa pengar och sen få hjälp med mappningen av någon specialist här på forumet, det finns ju ett par har jag märkt 🙂 Om inte så är det väl trollspeed eller liknande som får ett besök någon gång i framtiden.
18 februari, 2006 kl. 19:39 #41596SecretAgentManDeltagareLugna sig, MAP-sensor sitter det redan på bilen, en högst duglig sådan för rimliga effektuttag. 🙂
…och några 10′ är det inte tal om för enbart mappningskostnaden, såvida det inte är något alldeles uppåt väggarna extremt det är frågan om?
/J
18 februari, 2006 kl. 20:41 #41601GrusdraparnDeltagareÄr det billiga lösningar du är ute efter så är väl Unichip, ECUTek eller Link ett bra alternativ.
/K
20 februari, 2006 kl. 20:49 #41603RXY430DeltagareOlika för och nackdelar med de olika systemen som finns.
Pris?
funktioner som t.ex als eller möjlighet att växla mellan mappar.
är det möjligt att byta själv eller krävs proffesionellt folk?21 februari, 2006 kl. 15:20 #41597SecretAgentManDeltagareByta sprut själv är inget svårt om det är “plug’n’play” för just Imprezan, det handlar om ett kretskort..
Men skall det monteras något som kräver lödning i kabelhärvan, och nya givare lite varstans, då blir det värre.Flera olika mappar…då blir det Motec misstänker jag (riktigt, riktigt mycket pengar relativt sett).
Får man fråga vad syftet, målet och förväntningarna är? 🙂
/J
21 februari, 2006 kl. 15:39 #41606STIredDeltagareMotec är väl det system som jag kan tänka mig har flest funktioner att välja mellan, sen hur vettiga eller nödvändiga alla är det kan man ju alltid fråga sig 😉
Har tittat runt motecs katalog nång gång och man kan säkert lägga ett par hundra tusen bara på uppgraderingar och tillval…Men att köpa motec i basutförande är väl ingen större mening kanske, då funkar autronic, gems t.ex lika bra och mycket billigare. Tänk på att motec i basutförande kostar runt 30k eller nåt sånt, så ska du ha lite extra grejer+mappning får du nog räkna med >40k
Men återigen hänger i första hand på den som mappar och inte på systemt.
optionen med flera mappningar(kan nog ha hur många som helst bara köpa till lite minne :)) är nog en av de sjysstaste tillvalen för motec.
21 februari, 2006 kl. 16:24 #41598StratDeltagareFlera mappar sköter man väl med foten? 😛
Som sagt, vad vill du ha ut av sprutet? Börja i den änden istället.
21 februari, 2006 kl. 16:36 #41607STIredDeltagareFlera mappar sköter man väl med foten? 😛
He he… sant sant 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.