Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #991
    roadtip85
    Keymaster

      Tja!

      Sitter och funderar på att skaffa snabbare styrning! Är det nån här i klubben som har installerat det i sin impreza?
      Jag läste lite i denna tråd, http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=4640&mesg_id=4640&listing_type=search och undrar hur det gick för er, blev det nåt gruppköp? Om inte, blir det nåt i år? 🙂

      //Anders

      #41694
      Mats
      Deltagare

        Kolla med K&N, Simo här på forumet. Jag vet att han håller på och råddar med med sin styrväxel iaf. Så PM:a eller maila honom.

        Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

        #41697
        Niklas
        Deltagare

          Tror gruppköpet rann ut i sanden då priset visade sig vara på tok för högt jämfört med vad man får. Billigare att köpa en mindre ratt! 😀

          #41695
          Mats
          Deltagare

            Men jag vet att han håller på och kollar upp ett nytt gruppköp…

            Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

            #41691
            simo
            Deltagare

              Ja, jo ny styrvxl ska det bli…sedan om det blir gruppköp med ssi lr med några från england spelar inte så stor roll.
              Priset kommer inte att skilja så himla mycke oavsätt..man får räkna med 7500:- utan demontering/montering.

              /U

              #41692
              simo
              Deltagare

                Kalle, är det Toni D’Angelos gamla bil som du har…isf är jag mycket interesserad av att ta en provtur i den.

                /U

                #41690
                OzO
                Deltagare

                  Jag provkörde Tonis gamla bil på Gelleråsen(?) och det var ljusår i skillnad jmf med min. Han hade orginalratten tror jag.

                  Jag ratade styrväxelbyte då eftersom det kändes alldeles för kort för motorvägs/banåka… då. Idag är styrväxel högt upp på min lista för man blir grymt svettig och får ont i armarna av allt rattande på is! 😀

                  /G
                  ___________________________________________________________
                  ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

                  #41696
                  roadtip85
                  Keymaster

                    Jag har modifierad styrväxel i min bil. I min förra preza hade jag en momo(?) snap-offratt som en del andra i klubben har. Nu var jag utan impreza i typ ett år mellan förra bilen och denna, men jag jag kan inte märka någon direkt skillnad i rattutslag med modifierad styrväxel/liten ratt.Sen om jag minns fel eller rätt återstår att se. Hursomhelst är jag nöjd med rattutslaget som det är nu PLUS att airbagen finns kvar. Hade varit kul att jämföra med någon med liten ratt faktiskt. Även med någon med orginalratt och orginalstyrväxel för den delen. 😉 \Kalle

                    Om du vill så kan du få testa min bil med orginalratt och orginalstyrväxel, så får jag känna på hur din styrning känns! 🙂

                    #41693
                    simo
                    Deltagare

                      Japp det är Tonis gamla. Sen handlar det bara om att få ut den ur garaget och styrfart på den igen. 😉

                      Är precis den styrväxeln som vi kollat på…kommer ifrån Sellholm.

                      Var ju bara ett par rör som saknade på din bil ju 😉

                      /U – som mer en gärna vill prova Kalles bil.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.