Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27105
    Berg
    Deltagare

      Tjenare gottfolk. Har lite frågor om subarupickisar!

      Är det någonting speciellt man ska kolla med dessa förutom rost och drivknutar? Jag har tänkt att bygga isbil av ett härke som min granne har på gården, men jag måste veta vad jag ska hålla utkik efter så den i alla fall håller ett litet tag 😀

      Hur känsliga är dom för höjning, både den mindre seriösa sorten såsom att lägga distanser och även höjningssatser om det finns sådana?

      Nu vet ju jag att det är ett riktigt härke att turbokonvertera motorer men hur enkelt är det på en skala 1-10 att peta in en GT motor från en gammal legacy eller impreza, om dom ens får plats?
      Alternativt om det finns några andra former av garagetrimmning som kan fungera på en gammelbil.

      I övrigt så kommer jag inte på några andra frågor. Hade inte direkt tänkt att slänga ut några herrejösses pengar på den utan mest som ett tidsfördriv nu i vinter.

      #231588
      GrizzlyBear
      Deltagare

        1.8T motorn har en förmåga att dricka kylarvatten. Kan säkert gälla även sugmotorerna. Så kolla spår efter det i oljan, avgaser mm. Annars är det som sagt drivknutarna som ger upp och rosten som äter upp bilen 🙁

        Det finns de som satt i en Legacy turbo-motor i en pickup så det går. Det fanns en på Blocket för nått år sen eller två 🙂 Men hur mycket jobb det är har jag ingen aning om.

        #231589
        Berg
        Deltagare

          Tack för svar!
          Jo jag hittade lite vettig information på subarubrat.com där dom visar vanliga effekthöjande modifikationer som tydligen är poppis bland folk som bygger flygplan och använder EA81 motorer. Man lär sig något nytt hela tiden. 😀

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.