Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #318
    gluffis
    Deltagare

      Hallå.

      Funderar på att byta min gamla saab turbo, fwd är _tråkigt_, och har kollat lite på 4wd bilar. Audi har hållt på ganska länge och saker håller enligt vad jag har hört och sett. Däremot har jag noll koll på subaru, så vad bör man kolla upp och så. Servicekostnader och liknande. Funderade på en bil i 150 000:- klassen kanske. Audi’n får man ganska mycket bil för dom pengarna, en S4’a i gott skick med hyfsad utrustning. Någon som har några tips?

      #36903
      Niklas
      Deltagare

        Du får inte en jätteny Impreza för 150kkr men om du kan tänka dig gå upp till 160-180kkr så finns det privatpersoner som säljer. Dock får du inte en superutrustad bil men en stanard japanare som är enormt rolig att köra “från 1e jan till 30e dec”.

        http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
        Regionsansvarig: Göteborg

        #36902
        Subbahenke
        Deltagare

          Svårt att jämföra Audi och Subaru. Bägge är väldans bra fast kanske på lite olika saker. Subaru= mycket skoj men lite mindre komfort och myspys. Audi= mycket myspys och komfort fast inte lika skoj. Man skall nog betämma sig för vad man är ute efter först innan man slår till. Självklart tycker då jag att det är roligast att ha riktigt skoj när man kör…. så Impreza blir mitt val. Jag har åkt 8000 problem fria mil med min. Det är bara lite lampor som måste bytas då och då och så har jag bytt bromsbelägg och skivor fram. Service kostanden ligger på ca 2000kr förutom 5000mila och 10000mila servicen som kostar runt 4500 resp 7500.

          Mvh Henrik

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.