Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35124
    cratusg
    Deltagare

      Hej allesammans!

      Det är så att jag verkligen tycker om Subaru gt karossen (sedan) och skulle vilja ha en som bruksbil till vardags. Om jag lyckas finna en i bra skick och jag lämnar in den på rostskyddsbehandling och ber dom även ta på insidan av skärmkanterna. Kan jag då slippa oroa mig att den ska börja rosta under vintrarna?

      #285272
      Manor
      Deltagare

        Tyvärr blir väl svaret att det är svårt att hitta en GT som är rostfri till att börja med :(.

        #285273
        Turbovin
        Deltagare

          Det är bara att glömma, för gamla vid det här laget för att det ska funka att åka på vintern utan rost. Rosten som syns utvändigt brukar dessutom se riktigt tråkig ut i innerplåten efter att folk kapat bort ytterplåten. Är ett ganska omfattande arbete att få bort rosten seriöst och då vill man nog inte köra bilen på vintern efter det. Eller så köper man en halvsunkig och kör så länge det går. Det är ändå som bäst 17-18 år gamla bilar.

          #285275
          cratusg
          Deltagare

            Okej! Vilken impreza årsmodell skulle ni rekommendera att köra som brukis om man nu vill det?

            Har en budget på 150k. Vill gärna ha en sportig året runt bil som är rolig att köra. Står sig en 05-07 bättre mot rost tro (om man rost skyddar den)?

            #285274
            Turbovin
            Deltagare

              En newage är ju ändå så pass mycket nyare att rosten inte är ett problem på samma sätt än. Men kom upp en intressant tråd på Scoobynet så jag vette tusan om rostskyddet i sig är bättre på en nyare. Men det är väl bara att köpa en så ny som man har råd med så är risken för rosten mindre såklart.

              http://www.scoobynet.com/scoobynet-general-1/1043740-bug-blob-rust-issues.html

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.