Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36211
    CosmoW
    Deltagare

      Vi börjar med att be om ursäkt om jag/vi gör nåt fel!!
      Har kört Cosworth innan men nu är verkligheten ikapp”
      Köpte mig en “leksak” för 2 veckor sedan.
      Då skulle Bilen behöva nytt termostat hus ny koppling och motorn skulle vara smidd.
      Arbetet började med att lyfta maskin och flytta på oljetråget för att se vad som verkligen fanns i maskinen (se bild)

      Det va då jag fick reda på att det ej va smidd MEN att det va en 205,a semi dec från japan (svår att hitta?)
      vilket va trevlig överraskning.
      Sedan fick vi se att det EJ va termostathuset som läckte. utan,
      röret som går ut från termostat huset som ej va tätt. (konstig konstruktion)
      I detta skede bestämde vi oss för att bygga ny maskin och göra om allt korrekt.

      Så 11/3 2020 så kom nya smidda kolvar, stakar, ringar och lager hem.
      Nya tändspolar och tändstift och turbo hadde “Mr Hero” hemma o ladan (nya)

      Tråden får ta den tid den behöver. Men bilen ska vara klar för “Mr J” sista helgen i Mars för mappning, om man nu vill kalla det så med Maxx..

      Min stavning är KAOS men hoppas ni njuter av bilder och info.
      VILL GÄRNA HA TIPS och hjälp!

      BILDER
      https://imgur.com/a/ChLtwgI

      PoK

      #289313
      CosmoW
      Deltagare
        #289312
        Kvarnis
        Deltagare

          Kommer nog bli bra när det väl är klart 🙂

          Det är ju lite jobb dock med att montera in standalone sprut enklast brukar vara att man gör en adepter mot original härvan om man inte gillar att dra om elen i bilen.

          Om du turbo till en större lär du få se över soppan med(spridare samt pump)
          Sedan ska nog räkna med att växellådan inte pallar över 300Bhp i längden

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.