› SSC › Allmänt snack › Projekt › Subaru Impreza 2.0D Sport -09
- Detta ämne har 36 svar, 7,685 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av
Carlee.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2011 kl. 19:41 #27156
Carlee
DeltagareHej!
Subaru ägare igen efter att ha ägt en Impreza WRX STI PSE -05 för nåt år sedan. Denna gång blev det dock inte en lika rolig Impreza men faktiskt en förvånasvärt skoj bil sett till sina ynka 150 hästar.
Det blev en Impreza 2.0D Sport, en San Remo röd lågmilare av 2009 års modell. Helt original bortsett en uppsättning Legacy 18″ fälgar.Lite kort om modellen:
2.0 liters boxerdiesel
150 hk och 350 nm
Dieseln delar chassikomponenter med WRX modellenHar tyvärr inte tagit några bra bilder men ska ta några bättre i veckan. Hämtade henne idag från lackskydd och polering så nu glänser hon riktigt fint och alla tråkiga tvättrepor är som spårlöst försvunna 🙂
Mobilbild precis innan hemresan på 65 mil.
13 november, 2011 kl. 19:49 #232211Carlee
DeltagareHåller på och vinterutrustar henne för fullt.
Har beställt mudflaps, svarta med röd STI logo
Har beställt 50W xenon till helljuset
http://www.xenonkungen.com/se/art/power-xenonkit-9-32v.php?XBLG11593=ac0aa8ca09cdc0d1b59a5b145ef4770fÄven bokat tid för montering av motorvärmare.
14 november, 2011 kl. 19:13 #232210Svindle
DeltagareFin kärra, kul med en projekt tråd om en diesel skall bli intressant att följa
14 november, 2011 kl. 21:19 #232212Carlee
DeltagareSvindle:
Thanks!
Har börjat kika lite efter en mappning. JRM, Promotech mfl, vad ska man välja?
Undrar om vi har fler Impreza dieselåkare här på forumet som har erfarenhet av detta?15 november, 2011 kl. 16:14 #232233johan_gt
DeltagareFin bil.
Du får skriva vad du tyckte om xenon konverteringen, blev sugen själv att skaffa en sådan.16 november, 2011 kl. 22:03 #232213Carlee
DeltagareFin bil.
Du får skriva vad du tyckte om xenon konverteringen, blev sugen själv att skaffa en sådan.Har monterat och testat nu ikväll. Väldigt stor skillnad mot original halogen även om inte det var dåligt från början. Helt klart värt varenda krona!
17 november, 2011 kl. 06:14 #232208Andersson
DeltagareMotorvärmaren är ganska lätt att montera själv om man har 14mm insexhylsa och spärrhandtag med dubbla förlängare.
17 november, 2011 kl. 13:18 #232214Carlee
DeltagareMotorvärmaren är ganska lätt att montera själv om man har 14mm insexhylsa och spärrhandtag med dubbla förlängare.
Aha ok! Jag är dessvärre sjukskriven nu med en opererad axel så därför blir det till att lämna iväg det. Men det är ju bra att veta när man så småningom ska betala för deras arbete. 🙂
17 november, 2011 kl. 18:25 #232209Andersson
DeltagareAha ok! Jag är dessvärre sjukskriven nu med en opererad axel så därför blir det till att lämna iväg det. Men det är ju bra att veta när man så småningom ska betala för deras arbete. 🙂
För mig tog det 2h första gången inkl. montering av kupéuttag.
17 november, 2011 kl. 19:02 #232234johan_gt
DeltagareHar monterat och testat nu ikväll. Väldigt stor skillnad mot original halogen även om inte det var dåligt från början. Helt klart värt varenda krona!
En bild får du nästan lägga upp 🙂
18 november, 2011 kl. 22:51 #232215Carlee
DeltagareVar ut nu ikväll i spöregnet och försökte få till bilder på xenonkonverteringen av mitt helljus. Inte helt lätt men detta är vad jag fick till.
Xenon original halvljus
Xenon 50W helljus 6000k
Är inte i behov av extraljus tycker jag 🙂
19 november, 2011 kl. 13:06 #232235johan_gt
DeltagareSåg mycket bra ut. Ska köpa mig ett par sådana så slipper man fula extraljuse 🙂
23 november, 2011 kl. 08:14 #232216Carlee
DeltagareBeställde hem ett K&N insatsfilter från ebay
30 november, 2011 kl. 09:54 #232217Carlee
DeltagarePerrin 3″ system beställt. Lägger upp lite bilder när det är installerat.
Lånad bild:
6 december, 2011 kl. 15:20 #232218Carlee
DeltagareNya vinterdäck Gislaved Nordfrost 205/55-16 och nya fälgar till dessa är inhandlade.
Fälgarna blev Rota Fighter 16×7″ i brons:
De väger endast 5.9kg/styck 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.