Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1705
    maxizor
    Deltagare

      Hej
      Det är så att jag precis har köpt en Subaru Impreza GT(Turbo 2000) -99 ifrån england, som mår alldeles utmärkt.

      Det enda som är gjort med bilen är öppen dumpventil och slutburken är bytt.

      Jag ska köpa avgassystem 3″ avgassystem med 3″ downpipe och racekatt.

      Behöver jag ändra något på bilen för att det ska hålla eller är det bara att köra som det är?

      Hur mycket laddar bilen original och kan jag höja något utan större risker?

      Tacksam för alla svar!
      //Erik nybliven Imprezaägare!

      #46317
      Lirkus
      Deltagare

        För att hålla koll på laddtrycket måste du köpa en dawesdevice(http://www.3barracing.com/product_6.htm) och laddtrycksmätare 😀 om man byter avgas från turbon så rusar trycket lite för mycket tror jag.

        Själv laddar jag strax under 1.1. Vågar inte gå högre då det finns risk för fuelcuts.

        #46319
        maxizor
        Deltagare

          För att hålla koll på laddtrycket måste du köpa en dawesdevice(http://www.3barracing.com/product_6.htm) och laddtrycksmätare 😀 om man byter avgas från turbon så rusar trycket lite för mycket tror jag. Själv laddar jag strax under 1.1. Vågar inte gå högre då det finns risk för fuelcuts.

          Så om jag håller koll på laddet med Dawes Devices laddtrycksstyrning och håller laddet under 1.1 så borde det vara lugnt?

          //Erik

          #46318
          Lirkus
          Deltagare

            Jajjebus. Du märker om du laddar för mycket 😉 FuelCuts på femman när de stämplas på.. börjar de rycka så säänk trycket 😉

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.