Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 61 totalt)
  • Författare
    CP-Productions
    Deltagare

Tjenare!
      Det här är faktiskt min första projekttråd och tänkte börja med att presentera mig själv.
      Christoffer heter jag och bor i Virsbo, liten byhåla 6mil norr om Västerås. Har växt upp runt
      motorsporten med en totalt motorstörd familj så det sitter verkligen i blodet kan man säga!

Den här tråden kommer handla om en Subaru Impreza STi -03 som just nu gått strax över 9000mil.
      Bilen är faktiskt inte min ännu, jag pluggar fortfarande till bilplåtslagare och billackerare men sen
      i sommar efter studenten och jag jobbar så köper jag den av min far som äger den nu. Pappa betalar
      tänker ni väl, but that’s not the case here! Här kommer några bilder på bilen hur den såg ut vid inköp:

Vintermode! Tokhög, stänklappar och extralysen! Men det vart lite iskörning i vintras så klart:

http://www.youtube.com/watch?v=AyoXiXFOY7M

Mer kommer /Totte d—0.o—b

CP-Productions
      Deltagare

Direkt snön försvann så åkte bilen in i garaget för en rejäl rekond under en veckas tid!

Stänklapparna får sitta tills vägarna är sopade, men extralysena försvann såklart!

På bilen sitter det redan D2 coilovers, den är mappad av JRM till ca 300hk och sista biten av röret är bytt.
        Effekten kommer jag inte göra något åt den här säsongen, prio 1 blir helt klart att få till en bra fitment!
        Steg 1 i det var ju så klart nya fälgar, därför beställdes det 4st XXR 527 18×9,75″ et20 av TWS Däckservice!

Annat som ska göras:
        *Bakluckan ska rensas på emblem, allt utom STi
        *Stora Subaru emblemet i grillen ska bort
        *Strålkastarna ska klyvas och insatsen ska bli mattsvart
        *Inredningen ska piffas till med annan ratt o lite gosaker
        *Någon läpp blir det fram, kanske kolfiber-diffusor bak

/Totte

CP-Productions
        Deltagare

Baklucka rensad på emblem, sedan våtslipad och polerad! d—0.o—b

/Totte

CP-Productions
          Deltagare

Fälgarna kom hem!

/Totte

CP-Productions
            Deltagare

Däck krängdes på hemma i garaget! Vart 225/45-18 d—0.o—b

Kaos hög och för mycket poke! Så började justera höjd och camber! Blev max i topplagringarna
              fram och det vart nog alldeles lagom, kommer nog ligga riktigt fint efter valsning och någon
              centimeter mer sänkning! Bak däremot så ska jag kolla camber imorgon, inte gjort något där
              ännu förutom att skruvat ner höjden några centimeter.. men mer kommer det att bli! 😎

/Totte

CP-Productions
              Deltagare

Max camber bak nu och vart peeeerfekt! Som sagt, sänkning efter valsning sen! 😀
                Fram blir det nog att justera lite mera camber, ligger lite väl långt ut där. Men börjar komma en bit på vägen nu!

/Totte d—0.o—b

CP-Productions
                Deltagare

Dags för en liten update!
                  Den här helgen bestod av valsning och injustering av höjd och camber! d—0.o—b
                  Vart en liten glidarvända efter de och handla lite mer putsgrejer och även en ny ratt! Lite pics:

Ser hög ut på sista bilden! Men fjädringen ska få sätta sig och en hjulinställning ska göras 🙂

CP-Productions
                  Deltagare

Tjenare!
                    Grabbarna på Euromaster i Köping ville testa sin nya utrustning lite så fick komma in direkt idag!
                    Glömde tyvärr systemkameran hemma så ni får nöja er med lite kassa mobilbilder, illa jag vet!

Resultatet blev -4,5 grader bak och -3,5 fram. Sedan lite toe in fram för att få den lättkörd!
                    Det blev sjukt bra, bilen går spikrakt på vägen och inte så orolig som den var innan! Grymt! 😀

Ska försöka hinna med någon photosession när höjden är finjusterad sen /Totte

CP-Productions
                    Deltagare

Lite bilder! 🙂

Och där är vi nu! Lite annorlunda med stance på en Subaru i Sverige.
                      Hoppas att få höra lite kritik från er, både gott och ont kanske?! d—0.o—b

MVH Totte

RKR
                      Deltagare

Coool!!

Thumps up!

TomK
                        Deltagare

Snyggt!

Mumin
                          Deltagare

Sjukt fin puts tummen upp!!

Steewe
                            Deltagare

Helt rätt!! Keep it up! 🙂

Gilarski
                              Deltagare

De där fälgarna är så sjukt snygga!

Fin kärra 🙂

goffemannen
                                Deltagare

super nice!!! Du får gärna gno lite på min impreza =)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 61 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.