- Detta ämne har 55 svar, 6,947 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Joakimgabrielsson.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2012 kl. 19:27 #231704matte555Deltagare
Så nu är bilen påställd och första turen är gjord, Underbart 🙂
Ang växellåds oljan så kör jag med den jag har visat, Men funderar på en till sak, Går det bra att fylla på genom hålet som stickan sitter i ? Eller finns det något annat smidigt sätt ?
Antar att avtappningen sker genom den stora pluggen som sitter i mitten under lådan ?ja fyll oljan genom hålet för stickan, och precis som du säger så sitter pluggen under lådan. den går inte att missa. 🙂
2 mars, 2012 kl. 21:01 #231696Jonas.LDeltagareja fyll oljan genom hålet för stickan, och precis som du säger så sitter pluggen under lådan. den går inte att missa. 🙂
Okej då va det de jag trodde, Tack för svaret 🙂
16 mars, 2012 kl. 20:49 #231697Jonas.LDeltagareSå dags att uppdatera lite igen..
Idag fick jag äntligen mina coilovers efter ett litet missförstånd med Street performance.
D2 Track Racing:
Kass bild men här är dom monterade. Lite lägre, lite bättre 😉
Annars har det inte hänt så mycktet mer än att jag servat den lite med nya oljor osv..
Känner väl att jag börjar bli ganska färdig men nått litet roligt kanske inhandlas 🙂
16 mars, 2012 kl. 21:21 #231711goffemannenDeltagareSom kanske inte många vet så försämras väghållningen en hel del när man sänker en impreza lite mycket. Jag fick reda på det efter jag läst en del på scoobynet. Jag själv ska se över min höjd till denna säsong och kommer höja den en del.
Kika i denna tråden så kan du nog lära dig lite.
http://scoobynet.com/showthread.php?t=919298
Tänk också på att varje gång du ändrar höjden så ändras hjulinställningen.
/ David J – Superior Media
16 mars, 2012 kl. 23:22 #231698Jonas.LDeltagareSom kanske inte många vet så försämras väghållningen en hel del när man sänker en impreza lite mycket. Jag fick reda på det efter jag läst en del på scoobynet. Jag själv ska se över min höjd till denna säsong och kommer höja den en del.
Kika i denna tråden så kan du nog lära dig lite.
http://scoobynet.com/showthread.php?t=919298
Tänk också på att varje gång du ändrar höjden så ändras hjulinställningen.
/ David J – Superior Media
Tack för tipset.
Men den är inte sänkt så värst mycket mer än vad den va innan med sänkfjädrarna.Hjulinställning ska göras inom dom närmsta veckorna.
21 december, 2012 kl. 14:28 #231669OlaaaDeltagareOk, nu är det så att numera är det jag som är ägare till denna bil 😀
Ställer frågan först till Admin innan jag går lös på tangentbordet i denna tråd!
Kan jag tänkas fortsätta på denna projektråden? Eller måste jag skapa en egen tråd? Tänker att det kan vara kul att följa bilen från att Jonas hämtade den i England!
21 december, 2012 kl. 14:50 #231720JoakimgabrielssonDeltagareKul att den är i gbg! Var bor du? Riktigt fin bil du har köpt!
21 december, 2012 kl. 20:25 #231705matte555DeltagareGrattis! fet kärra du kommit över:)
22 december, 2012 kl. 01:23 #231670OlaaaDeltagareGrattis, riktigt fet! Det var inte dig jag såg körandes på björlandavägen häromdan?
Gör en sammanfattning på vad som är gjort i en egen projekttråd och kör på, måste väl kännas lite bättre 🙂
Bilen står på pallbockar nu över vintern så det var nog inte jag 😀
Fixat en ny tråd nu: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93413
22 december, 2012 kl. 01:26 #231671OlaaaDeltagareKul att den är i gbg! Var bor du? Riktigt fin bil du har köpt!
Tack! hur gick det med huven? Jag bor typ vid munkebäck, mot örgryte. 🙂
22 december, 2012 kl. 10:18 #231721JoakimgabrielssonDeltagareTack! hur gick det med huven? Jag bor typ vid munkebäck, mot örgryte. 🙂
Och jag bor vid sankt Sigfrids:) gångavstånd med andra ord. Har du bilen där också? Min står i ett garage i huset jag bor. Perfekt. Huven har jag köpt en ny, ska ner i garaget och sätta på huvlås idag. Lite nervöst.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.