Visar 11 inlägg - 46 till 56 (av 56 totalt)
  • Författare
    matte555
    Deltagare

Så nu är bilen påställd och första turen är gjord, Underbart 🙂

Ang växellåds oljan så kör jag med den jag har visat, Men funderar på en till sak, Går det bra att fylla på genom hålet som stickan sitter i ? Eller finns det något annat smidigt sätt ?
      Antar att avtappningen sker genom den stora pluggen som sitter i mitten under lådan ?

ja fyll oljan genom hålet för stickan, och precis som du säger så sitter pluggen under lådan. den går inte att missa. 🙂

Jonas.L
      Deltagare

ja fyll oljan genom hålet för stickan, och precis som du säger så sitter pluggen under lådan. den går inte att missa. 🙂

Okej då va det de jag trodde, Tack för svaret 🙂

Jonas.L
        Deltagare

Så dags att uppdatera lite igen..

Idag fick jag äntligen mina coilovers efter ett litet missförstånd med Street performance.

D2 Track Racing:

Kass bild men här är dom monterade. Lite lägre, lite bättre 😉

Annars har det inte hänt så mycktet mer än att jag servat den lite med nya oljor osv..

Känner väl att jag börjar bli ganska färdig men nått litet roligt kanske inhandlas 🙂

goffemannen
          Deltagare

Som kanske inte många vet så försämras väghållningen en hel del när man sänker en impreza lite mycket. Jag fick reda på det efter jag läst en del på scoobynet. Jag själv ska se över min höjd till denna säsong och kommer höja den en del.

Kika i denna tråden så kan du nog lära dig lite.

http://scoobynet.com/showthread.php?t=919298

Tänk också på att varje gång du ändrar höjden så ändras hjulinställningen.

/ David J – Superior Media

Jonas.L
            Deltagare

Som kanske inte många vet så försämras väghållningen en hel del när man sänker en impreza lite mycket. Jag fick reda på det efter jag läst en del på scoobynet. Jag själv ska se över min höjd till denna säsong och kommer höja den en del.

Kika i denna tråden så kan du nog lära dig lite.

http://scoobynet.com/showthread.php?t=919298

Tänk också på att varje gång du ändrar höjden så ändras hjulinställningen.

/ David J – Superior Media

Tack för tipset.
              Men den är inte sänkt så värst mycket mer än vad den va innan med sänkfjädrarna.

Hjulinställning ska göras inom dom närmsta veckorna.

Olaaa
              Deltagare

Ok, nu är det så att numera är det jag som är ägare till denna bil 😀

Ställer frågan först till Admin innan jag går lös på tangentbordet i denna tråd!

Kan jag tänkas fortsätta på denna projektråden? Eller måste jag skapa en egen tråd? Tänker att det kan vara kul att följa bilen från att Jonas hämtade den i England!

Joakimgabrielsson
                Deltagare

Kul att den är i gbg! Var bor du? Riktigt fin bil du har köpt!

matte555
                  Deltagare

Grattis! fet kärra du kommit över:)

Olaaa
                    Deltagare

Grattis, riktigt fet! Det var inte dig jag såg körandes på björlandavägen häromdan?

Gör en sammanfattning på vad som är gjort i en egen projekttråd och kör på, måste väl kännas lite bättre 🙂

Bilen står på pallbockar nu över vintern så det var nog inte jag 😀

Fixat en ny tråd nu: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93413

Olaaa
                      Deltagare

Kul att den är i gbg! Var bor du? Riktigt fin bil du har köpt!

Tack! hur gick det med huven? Jag bor typ vid munkebäck, mot örgryte. 🙂

Joakimgabrielsson
                        Deltagare

Tack! hur gick det med huven? Jag bor typ vid munkebäck, mot örgryte. 🙂

Och jag bor vid sankt Sigfrids:) gångavstånd med andra ord. Har du bilen där också? Min står i ett garage i huset jag bor. Perfekt. Huven har jag köpt en ny, ska ner i garaget och sätta på huvlås idag. Lite nervöst.

Visar 11 inlägg - 46 till 56 (av 56 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.