Tja, tänkte kolla vilka stift man kör i denna model?
Har kikat lite, och fick fram NGK platina stift, men jag skulle gärna köra med idrium stift, men har ingen aning var jag kan köpa sådana? Kom gärna med förslag på vilka stift man kan använda, bilen är väl orginal och laddar lite över 1bar!
Sen till det roliga, finns det något lättare sätt att byta stiften än att lyfta upp motorn?:)
Hoj hoj!
Jag kör också NGK PRF7B, och jag har oxå en liten fråga om nån kan svara 🙂
Nuförtiden blir det inte något banåka, och inte heller mycket nu-jävlar-ska-det-gasas-åka för min lilla GT. Snarare åker jag mest fram o tillbaks till jobbet, såklart ger man på lite då o då, men frågan är, har jag för kalla stift för lugn körning? Min är mappad av JRM + 3″ avgas.
Alltså, vid 99% lugn körning, är 7-orna för kalla då, och mår motorn isåfall sämre av det?
Nä har svårt för att tro att 7:orna är för kalla. Saabarna använder 7:or original i många av turbomodellerna och vid rejält trim används 8:or eller 9:or t.o.m. Nu vet jag att stifttyp och motor skiljer sig en hel del men iaf.
Så 7:or i sig är inte speciellt ”kalla”.
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.