Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1733
    kimen
    Deltagare

      Tja, tänkte kolla vilka stift man kör i denna model?
      Har kikat lite, och fick fram NGK platina stift, men jag skulle gärna köra med idrium stift, men har ingen aning var jag kan köpa sådana? Kom gärna med förslag på vilka stift man kan använda, bilen är väl orginal och laddar lite över 1bar!

      Sen till det roliga, finns det något lättare sätt att byta stiften än att lyfta upp motorn?:)

      Tacksam för så snabbt svar som möjligt!

      /Kim

      #46561
      kimen
      Deltagare

        Version 5, om det spelar någon roll!:)

        #46555
        Mats
        Deltagare

          Jag åker på NGK PFR7G. Alltså lite kallare stift än orginal. Skall du trimma så är det en god idé att köra på dessa stift.

          För o byta stift enklast så plocka bort följande grejer:
          Luftburk
          Batteri
          Spolarvätskebehållare

          Nyss handlat bil eller? Berätta gärna lite mer om den.

          Mats
          Type R ’99

          _________________
          “When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
          – Homer J Simpson

          #46558
          Turbovin
          Deltagare

            Stiften är billigast på Ebay. Kör på NGK PFR7B själv.

            #46560
            Christian S
            Deltagare

              kör också med NGK PFR 7B

              #46556
              alrik
              Deltagare

                Kör också på samma stift som föregående talare. Om du vill köpa stift så plockar mekonomen hem dom åt dig.

                /Mikael

                #46557
                Snowman
                Deltagare

                  Hoj hoj!
                  Jag kör också NGK PRF7B, och jag har oxå en liten fråga om nån kan svara 🙂

                  Nuförtiden blir det inte något banåka, och inte heller mycket nu-jävlar-ska-det-gasas-åka för min lilla GT. Snarare åker jag mest fram o tillbaks till jobbet, såklart ger man på lite då o då, men frågan är, har jag för kalla stift för lugn körning? Min är mappad av JRM + 3″ avgas.

                  Alltså, vid 99% lugn körning, är 7-orna för kalla då, och mår motorn isåfall sämre av det?

                  /Markus – famlijefadern :+

                  #46559
                  Turbovin
                  Deltagare

                    Nä har svårt för att tro att 7:orna är för kalla. Saabarna använder 7:or original i många av turbomodellerna och vid rejält trim används 8:or eller 9:or t.o.m. Nu vet jag att stifttyp och motor skiljer sig en hel del men iaf.

                    Så 7:or i sig är inte speciellt “kalla”.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.