- Detta ämne har 7 svar, 2,165 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 8 månader sedan av dragster.
-
FörfattareInlägg
-
8 januari, 2019 kl. 14:54 #35964dragsterDeltagare
Tänkte göra en intressekoll på min gamla trotjänare som varit i mina ägor de senaste 13 åren. Har bytt till en ny leksak och jag tycker det är synd att en så pass fin bil bara står och inte får komma ut och användas som den ska.
Om intresse finns kommer den att säljas i vår, nyservad, nybesiktigad och på ställd så klart. Den står för närvarande på pallbockar för den årliga genomgången av allt.
Chassi och motor har i skrivande stund rullat ca: 9150 mil, att döma av besiktningsprotokollen så har den bara rullat ca 700 av dessa mil de sista åtta åren.
Jag är andra ägaren på bilen och har tagit mycket väl hand om den genom åren. Den är aldrig vinterkörd under min tid som ägare och alltid stått förvarad i garage.
Service boken är fullt ifylld, först av TB-bil i Norrköping där bilen är köpt sen har bara Per Johanson (Trollspeed/AutoTech) fått sköta service enligt boken, är även han som gjort EcuTek mappningen. Mellan service har jag själv gjort oljebyte minst 1 gång per år innan avställning inför vintern, sista åtta åren har den alltså fått nya olja i snitt var 100:e mil.
Kört hela TimeattackNU säsongen 2015-2017 och bilen passar in i Club klassen med nuvarande spec.
Bilen har som ni förstår gått en hel del på bana men har även setts efter och servats därefter.
Jag ser gärna att den säljs till någon som är lika entusiastisk som jag varit genom tiderna och som kan fortsätta ta väl hand om den.
Nedan finns specificerat de uppgraderingar jag gjort genom tiderna, efter att ha gått igenom alla kvitton så visade det sig att jag uppgarderat den för ca 150 000 SEK sen jag köpte den.
Endast de bästa delarna har används så det finns inget billigt Kina skräp finns monterat.
Har de flesta original delar kvar som följer med vid ett eventuellt köp.Motor:
HKS HR8 tändstift
Walbro 255l/h bränsle pump
APS cold air intake
APS twin vent blow of valve
Invidia G200, 3″ avgassystem från turbo och bakåt med 200 cells race katalysator
EcuTek @ 1,45bar (2008, AutoTech, Per Johansson)
STi Group N Pitch Stop Mount
STi Group N Engine Mount
Motul 300V 15W50 Motorolja
303 hk och 406 Nm på naven => ca 360 hk och 480 Nm i motorn (bromspapper finns)Drivlina:
Whiteline polyuretan bussningar till växellåda och differential
TiC (Turn In Concept) STi holy shift set
STi Group N Gearbox Mount
Motul Gear 300 75W90 i Växellåda
Motul Gear 300 75W90 LS i Bakdiff.Chassi:
Öhlins DVF Road & Track fjäderben med justerbara toppmonteringar 7kg fram 5kg bak
STi Fjäderbensstag, fram & bak
Whiteline 24mm justerbara krängare, fram & bak
Whiteline heavy duty droplinks, fram & bak
Whiteline subframe lock kit
Whiteline antilift kit +0,5° caster
Whiteline styr- och spindel-leder
Whiteline polyuretan bussningar i hela underredetFälgar och däck:
Original 1715 januari, 2019 kl. 19:07 #288670dragsterDeltagareHar ändrat så telefonnumret är rätt nu 😉
Finns några bilder på Rejsa forumet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114423
Har fått en intressent från Danmark som verkar mycket intresserad så det är dags att vakna om det finns fler som är intresserade.
17 januari, 2019 kl. 17:44 #288675VinceKeymasterHar ändrat så telefonnumret är rätt nu 😉
Finns några bilder på Rejsa forumet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=114423
Har fått en intressent från Danmark som verkar mycket intresserad så det är dags att vakna om det finns fler som är intresserade.
Jag köper gärna dina fjäderben annars 😀 😉
22 januari, 2019 kl. 14:10 #288673KoffeKeymasterHade benen varit för widetrack/ 5×114.3 hade jag bjudit över 😉
Trodde inte Öhlins fanns att få tag på till våra bilar. Custom?
Lycka till med försäljningen!
23 januari, 2019 kl. 07:05 #288676FladricDeltagareHade benen varit för widetrack/ 5×114.3 hade jag bjudit över 😉
Trodde inte Öhlins fanns att få tag på till våra bilar. Custom?
Lycka till med försäljningen!
Tror de såldes för ett antal år sedan men har utgått ur sortimentet! 🙂
23 januari, 2019 kl. 10:47 #288671dragsterDeltagareSåld
23 januari, 2019 kl. 13:34 #288674KoffeKeymasterTrist men grattis 😉
Rullar den vidare i närheten eller blev det DK?24 januari, 2019 kl. 09:14 #288672dragsterDeltagareTrist men grattis 😉
Rullar den vidare i närheten eller blev det DK?Jo bilen kommer gå i Danmark i framtiden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.